GasztroHírek  » 

15 éves a Spar saját húsüzeme

15 éves a Spar saját húsüzeme

2019.03.08.  | MKO

A Spar bicskei húsüzeme 15 évvel ezelőtt kezdte meg a termelést. Ma már az évi 12 millió kilogramm bontott sertés- és 1,1 millió kilogramm bontott marhahús feldolgozása mellett sajtszeleteléssel is foglalkozik, valamint oktatási központként is működik. A Spar összesen több mint 8 milliárd forintot fordított létrehozására és a későbbi fejlesztésekre. Jelenleg 366 embernek ad munkát, akik tavaly az indulási húsmennyiség 120-szorosát állították elő a legmagasabb színvonalon és higiéniai szabványok szerint.

„A 10.900 négyzetméteres húsüzem 2018-ban 36,4 milliárd nettó forgalmat realizált. 2.274 szarvasmarhát és 477 ezer darab félsertést dolgoztak fel a tavalyi évben, aminek eredményeként 1,1 millió kilogramm bontott marhahús és 12 millió kilogramm bontott félsertés került a Spar és InterSpar  áruházakba. Az üzemben a tálcás, védőgázas, valamint a vákuumcsomagolt friss tőkehúsok mellett tavaly 12,1 millió kilogramm saját márkás – S-Budget, Spar, Regnum – felvágottat, sonkafélét, füstölt és füstölt-főtt húst, májast és kolbászféléket gyártottunk és 6,6 millió darab tálcás húst csomagoltunk, mindemellett 957 tonna darabolt és szeletelt sajtot készítettünk” – mondta Maczelka Márk, a cég kommunikációs vezetője.

A Regnum Húsüzem 5700 négyzetméteren, a bicskei logisztikai központ területén kezdte meg működését 2004-ben. A Spar az egyetlen kiskereskedelmi hálózat, amely saját húsüzemmel rendelkezik hazánkban. Az üzemegységsertés- és marhahússal, illetve egyéb húskészítményekkel, valamint szeletelt sajtokkal látja el áruházait országszerte. A hazai beszállítókat részesítik előnyben:

a félsertéseknél például a beszerzési mennyiség mintegy 80 százaléka magyar gazdáktól és vállalkozásoktól érkezik.

Az elmúlt tizenöt évben a Spar összesen több mint 8 milliárd forintot fordított a húsüzemre. A folyamatos fejlesztések közül kiemelkedik a 2015-ös év:

öt hónap alatt 1,7 milliárd forint ráfordítással a vállalat csaknem megduplázta a húsüzem alapterületét 10.900 négyzetméteresre.

Az új szeletelő részleg mellett innentől kezdve az üzem magas színvonalú szakoktatásnak is helyet biztosít: a Regnum Húsüzem és Oktatóközpont ad otthont a hentesek képzésének.

A húsüzem 2010-től az ISO 22000 minőségirányítási rendszer szigorú előírásai szerint működik. Emellett a jól képzett kollégák és a tizenöt év szakmai tapasztalat is garancia a termékek kiváló minőségére. Maximálisan figyelembe veszi a fogyasztói igényeket, ezért 2014 novembere óta a sajtot tartalmazó termékeken kívül valamennyi húskészítménye laktóz-, glutén- és szójamentes.

Az üzem a 2004-es indulásakor 70 főnek adott munkát. A foglalkoztatotti létszám folyamatos, évről-évre történő bővülésével 2018-ban már több mint ötször annyian, 366-an dolgoztak. Az üzem eközben magyar beszállítói számát a kezdeti 31-ről 2018-ra 43-ra növelte.

A kiskereskedelmi láncok közül elsőként a SPAR kapta meg a Kiváló Minőségű Sertéshús védjegy használatának jogát. A minősítés nem csupán arról biztosítja a vevőket, hogy kiváló minőségű terméket vásárolnak, hanem azt is garantálja, hogy a sertés Magyarországon született, kizárólag nem génkezelt gabonán nevelkedett.

A húsüzemi választék összes fajtája igen keresett a vásárlók körében, különösen a sertés- és marhahúsok dominálnak:

angus marhából a steakhúsokat, borjúból a combot keresik az üzletekbe betérők.

A tapasztalatok alapján a vevők egy alkalommal átlagosan sertéshúsból 1-1,5, marhából 0,6-1,2 kilogrammot tesznek a kosarukba. A felvágottak és egyéb húskészítmények közül a magas értékük miatt a legnagyobb forgalmat a szalámik és kolbászok adják, amit a főtt sonkák és virslik kategóriája követ. Ezekből – pultból vagy előre csomagoltan – esetenként 18-24 dekagrammot visznek haza a vásárlók, akik többnyire a hús- és csemegepultok frissáru-kínálatát részesítik előnyben, azonban egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az előre szeletelt és csomagolt, védőgázas és vákuumos termékek iránt is. Így a húsüzem, amellett, hogy

hangsúlyt fektet a pultos áruk minőségére és fejlesztésére, a kényelmi hústermékek választékát is növeli és szélesíti.

A vállalat a jövőben a technológiai folyamatok optimalizálásán túl a húsüzem alapanyagainak további biztosítása és bővítése érdekében építi – elsősorban hazai – partnerkapcsolatait. Ehhez szükséges a megfelelő számú és képzettségű munkaerő biztosítása is, amelyben a Spar támaszkodhat a Regnum oktatási bázisára.

A húsüzem ugyanis szakmai műhelyként gyakorlati lehetőséget biztosít a húsipari termékgyártó tanulóknak a képzési idejük teljes három évére.

A diákok a kilencedik évfolyamtól kezdve az üzem erre a célra létesített gyakorlati oktatótermében teljesítik a gyakorlati képzésüket. Sikeres szintvizsgájuk után pedig tevékenyen vesznek részt az üzem termelési folyamataiban, illetve a választott szakmájukkal kapcsolatos áruházi teendők elsajátításában.

A Spar különleges marketingkampánnyal is készül a Regnum Húsüzem és Oktatóközpont születésnapjára. A fogyasztók Vas Zsolttal, a SPAR népszerű frissőrével idézhetik fel az eltelt 15 év együtt töltött kellemes perceit, például egy randevúra sütött steak, az apósnak készített pörkölt vagy egy baráti nyárindító grillezés ínycsiklandó látványával.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.