GasztroHírek  » 

A hummusz nem csak mártogatnivaló

A hummusz nem csak mártogatnivaló

2018.06.05.  | Orbán Szilvia

A csicseriborsó alapú isteni mártogatós hazánkban főként a külföldi utazások egyre mindennaposabbá válása, illetve a vegán étrend népszerűsödése miatt vált szélesebb körben is ismertté, ám jó, ha tudjuk, hogy a hummuszból ital is készíthető.

Az utóbbi időben a kötetlen összejövetelek, kerti partik nagy sztárjai a mártogatósok vagy dipek, s ezek közül talán az egyik legfinomabb a hummusz. Az ízletes kence népszerűségének növekedésével új utakat is talált magának: találkozhattunk már vele hamburgerek, burritók összetevőjeként is, mostanáig azonban kevesen gondolták úgy, hogy folyékony formában is élvezetes lehet.

Az Egyesült Államok keleti partján azonban nemrégiben kiötlöttek egy turmixot, pontosabban egy shake-et, amelynek hummusz az alapja. A The Hummus & Pita Co. új terméke május 13-án debütált, írja a FoodBeast.

Az ötlet elsőre bizarrnak tűnhet – ki akarna egy adag felhígított mártogatóst ledönteni –, pedig az eredmény állítólag ízletes. A külsőre leginkább egy frappuchinóra hasonlító ital fő összetevőiből akár egy finom dip is készülhetne:

kerül bele természetesen csicseriborsó és tahini, ám az új shake-hez még mandulatejet, fagyasztott banánt, datolyát, valódi vaníliát és fahéjat is kevernek. Az alapverzió mellett pedig választható csokis, pisztáciás, epres és pekándiós ízesítés is.

Az italt várhatóan az egészségtudatos és az ételallergiával küzdő vásárlók is szeretni fogják, hiszen kizárólag természetes összetevőkből készül, tejtermékmentes, gluténmentes, vegán termékről van szó, amelynek magas a rost- és fehérjetartalma.

Az amerikai ételbloggerek már ki is próbálták az újdonságot; egyikük, David White szerint az, hogy az ital meglepően finom, ráadásul egészségesebb is egy átlagos tejshake-nél, dupla élvezetet nyújt a fogyasztónak.

Egyelőre nem tudni, hosszú távon mennyire lesz sikeres a próbálkozás, netán valós alternatívája született-e a hagyományos tejes turmixoknak, az mindenesetre várható, hogy kedvező fogadtatás esetén más cégek is megpróbálkoznak majd a hummusz újragondolásával. Az ötletgazdák reményei szerint italuk lesz a nyár egyik új kedvence.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.