GasztroHírek  » 

A Lidl a legnagyobb magyar borexportőr

A Lidl a legnagyobb magyar borexportőr

2019.09.13.  | Réthly Ákos

Vajon hogyan jutnak el a magyar borok a távolabbi országokba? Legtöbben valamilyen nagyon bonyolult export-import tevékenységre gondolnak, amiben külkereskedők, piaci szakértők, marketingesek és még sokan mások tervezik és szervezik a folyamatokat. Nyilván lehet így is, de valahol rájöttek, hogy van ennél sokkal egyszerűbb megoldás is.

A Lidl vezetői az üzletlánc magyarországi megjelenésének kezdetétől fontosnak tartották, hogy a boltok polcain hazai termékek is helyet kapjanak. Ezek között is kiemelt figyelmet kaptak a borok, amelyekről csakhamar kiderült, hogy nemcsak árban, de minőségben is felvehetik a versenyt a külföldi termékekkel. Ez adta az ötletet, hogy ha a magyarországi üzletekben sikerülhet, akkor miért ne próbálnák meg ugyanezt az üzletlánc külföldi boltjaiban is?

Létrehozták tehát a Lidl Wine Expót, amelyen számos magyar borászat termékét kóstolhatják meg azok a szakemberek, akik a külföldi hálózatok számára válogatják és rendelik a borokat. A kezdeményezés eredménnyel járt, már az első évben 1,8 millió palack magyar bort sikerült értékesíteni. Az eladott mennyiség folyamatosan növekszik és az idén már a hatodik ilyen eseményt tartották Budapesten, ahol

7 hazai borrégió, 21 borvidékének 350-féle borát lehetett kóstolni.

A megnyitón Magyar Levente a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese kiemelte: „A Lidl olyan segítséget nyújt a magyar borágazatnak, ami példa nélküli és ami megerősíti azt, hogy a Lidl a legmagyarabb kiskereskedelmi lánc az élelmiszer szektorban. Olyan mértékű hozzáadott értéket semelyik másik piaci szereplő sem biztosít, mint amit a ők teszne Magyarországért. Nagyra értékeljük, ha egy külföldi hátterű szereplő felvállalja azt a nemzetstratégiai és nemzetgazdasági érdeket, hogy a magyar termelőket segítse és magyar termelők és beszállítók termékeit eljuttassa a külpiacokra saját hálózatán belül.”

Nepp Zoltán, a cég beszerzési ügyvezető igazgatója köszöntő beszédében elmondta: „A Lidl Magyarország sikereit jól jelzi, hogy míg 2014-ben 3,1 millió palack bort exportáltunk összesen 1 milliárd forint értékben, addig 2018-ban már elértük a 11 millió palackot 4,6 milliárd forint értékben, ami a teljes hazai borexport mintegy 27 százalékát jelenti. Büszkén kijelenthetjük, hogy

Magyarország a legnagyobb borexportőrré váltunk.

A Wine Expo-nak köszönhetően a kisebb családi és kézműves pincészetektől a nagyobb beszállítókig mindenki egyformán lehetőséget kap a bemutatkozásra és ezáltal a külpiacra lépésre, amely biztosabb megélhetést és fejlődési lehetőséget biztosít számukra. Vállalatunk segítő kezet nyújt a borászatok számára az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben, hiszen közös érdekünk a bor szektor stabilizálása, sikerre juttatása.”

A Lidl Magyarország kezdeményezése jól példázza, hogy kreatív ötletekkel és kitartó munkával jelentős mennyiségben exportálható a magyar bor, amely a történelmi tradíciókkal bíró olasz, spanyol és francia termékek mellett egyre hangsúlyosabban jelenik meg a külföldi áruházak polcain is. E módszert követve talán más termékekkel is elérhető ugyanez.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.