GasztroHírek  » 

Amit mindenki csinál a kivivel, pedig nem kéne

Amit mindenki csinál a kivivel, pedig nem kéne

2018.06.29.  | Orbán Szilvia

A vitamindús, zöld gyümölcs szőrös héjától mindenki szabadulna; eltávolítására számos módszer született már – pedig lehet, hogy teljesen ki kellene hagyni ezt a lépést.

Van, aki kettészeli és óvatosan kikanalazza, mások szimplán előkapják a hámozót – de nagyjából mindenki lehúzza a kivi héját. Pedig azon kívül, hogy időt takaríthatunk meg, más előnyökkel is jár, ha a gyümölcsöt teljes egészében elfogyasztjuk, írja a FoodBeast.

A bolyhos, apró szőröcskék elsőre talán nem tűnnek túl étvágygerjesztőnek, de tartsuk szem előtt, hogy a kivi bőre rendkívül vékony, akárcsak egy almáé vagy szilváé – tehát nincs abban semmi fura, ha hámozás nélkül fogyasztjuk.

S azzal, hogy a kivit teljes egészében, a héja eltávolítása nélkül esszük meg, nagyjából háromszor annyi rost kerül a szervezetünkbe, mintha meghámoznánk; sőt, a gyümölcs bőre tele van C-vitaminnal is, amely egy rendkívül hatékony antioxidáns, ha az öregedés folyamatának lassításáról és az ellenálló képesség növeléséről van szó.

Ha mindezek az érvek meggyőztek bennünket, és készek vagyunk a kivit ezentúl héjastól elfogyasztani, az első és legfontosabb teendőnk mindig a gyümölcs alapos megmosása legyen. Akit a bolyhocskák ezután is zavarnak, a piacon már találhat szőr nélküli kiviket is; a Sweet Golden fajta számukra különösen ajánlott.

A kivi a gyümölcssaláták egyik kihagyhatatlan eleme, remekül passzol desszertekhez, sőt, ízletes chutney, vagy akár egzotikus saslik is készíthető a segítségével.

A kivivel kapcsolatban talán a legelterjedtebb tévhit az, hogy déligyümölcs, holott valójában kínai eredetű. A növény mérsékelt éghajlaton is sikerrel termeszthető tehát, ehhez azonban szükség van termő és porzó egyedekre.

A zöld gyümölcs viszonylag kis méretéhez képest nagy mennyiségű tápanyagot, ugyanakkor kevés kalóriát tartalmaz, fogyasztása számos egészségünkre kedvező hatással bír:

segíti a szív egészségét, kollagén tartalmának köszönhetően javítja a bőrtónust és –textúrát, kisimítja a ráncokat, emellett csökkenti a vérnyomást, segít az alvási nehézségekkel küszködőknek, és enyhe hashajtó hatású.

Kiemelkedő C-vitamin tartalma mellett kitűnő E-vitamin, réz, K-vitamin, kolin, magnézium, kálium és foszfor forrás.



Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.