GasztroHírek  » 

CyberBor? Megállíthatatlan a digitalizáció

CyberBor? Megállíthatatlan a digitalizáció

2019.02.07.  | MKO

A már hagyománnyá és megkerülhetetlen tényezővé vált Borjog és Bormarketing Konferenciát idén március 1-én rendezik meg dr. Prónay Bence és Rókusfalvy Pál társszervezésében. Az eseményt évről évre szakmai partnerségben rendezik meg a Miniszterelnökséggel és az Agrárminisztériummal, a Magyar Turisztikai Ügynökséggel és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával, amely szervezetek képviselői minden évben egyeztetik az ágazat legfontosabb, aktuális feladatait, amelyekre ennek a szakmai fórumnak reflektálnia kell. Ez alapján készül a programterv, amelyet már megjelentettek a hivatalos honlapon és elindultak a jelentkezések is.

A Borjog és Bormarketing Konferencia indulása óta évről évre világos célokat fogalmaz meg, és mindenekelőtt hathatós felülete kíván lenni a magyar borért dolgozó szőlészeknek, borászoknak, szakmai szervezeteknek, kormányzati szereplőknek.

Az eseményt évről évre szakmai partnerségben rendezik meg a Miniszterelnökséggel és az Agrárminisztériummal, a Magyar Turisztikai Ügynökséggel és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával, amely szervezetek képviselői minden évben egyeztetik az ágazat legfontosabb, aktuális feladatait, amelyekre ennek a szakmai fórumnak reflektálnia kell. Nagy megtiszteltetés, hogy ezek az együttműködő szervezetek a legmagasabb szinten képviseltetik magukat a konferencián, hiszen dr. Nagy István agrárminiszter nyitja meg az eseményt, amely után Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnöke és dr. Bánáti János, a Magyar Ügyvédi Kamara elnöke köszöntője hangzik majd el.

Az informatika,

a digitalizáció egyre mélyebben begyűrűzik az életünkbe, még olyan „természetes vagy analóg területeken” is egyre inkább teret hódít, mint a bor.

Ezekre a folyamatokra nem csak, hogy reflektálnia kell ennek az ágazatnak, hanem ki kell használnia az innováció biztosította lehetőségeket. A CyberBor a konferencia fő témájában ezt takarja, különböző területeken keressük a korszerű válaszokat ezekre a kérdésekre: az adminisztrációcsökkentés szempontjából Dr Feldman Zsolt (Agrárminisztérium), a jövedéki eljárások szempontjából Bakai Kristóf Péter, pénzügyőr Ezredes (NAV) vagy az oktatás szempontjából Nyitrainé dr. Sárdy Diána Ágnes, egyetemi docens (Szent István Egyetem).

Nagyon érdekesnek ígérkezik Demeter Zoltán előadása is a tokaji pezsgő lehetőségeiről vagy a magyar és nemzetközi példa az organikus gazdálkodásról a Sepp Moser Birtok és a Nagy-Somlói Borvidék szemszögéből. Az egyik legizgalmasabb dolog mindig a külső, nemzetközi megfigyelő tapasztalata, ezért különösen várjuk Caroline Gilby (Master of Wine, Borászok Barátja 2018) előadását a magyar borokról a brit piacon.
Az eseményt minden alkalommal egy interaktív bormarketing kerekasztal beszélgetés zárja – a felkért szakembereket „Az online marketing ereje” témában kérdezhetik majd a résztvevők.
Valóban izgalmasnak ígérkezik a program, amelynek részleteit alább közöljük:

PROGRAMTERV

9.30-9.40 Hivatalos megnyitó
dr. Nagy István, miniszter, Agrárminisztérium
       
9.40-9.50 Köszöntő
Légli Ottó, elnök, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
           
9.50-10.00 Köszöntő
dr. Bánáti János, elnök, Magyar Ügyvédi Kamara
           
10.00-10.05 Köszöntő, programismertetés
Rókusfalvy Pál, a konferencia társszervezője

10.05-10.30 Agrárinformatika az adminisztrációcsökkentés érdekében
Előadó: dr. Feldman Zsolt, mezőgazdaságért felelős államtitkár, Agrárminisztérium  
           
10.30-10.55 Közös célok, kiaknázatlan lehetőségek
Előadó: Kis Miklós Zsolt, vidékfejlesztésért felelős államtitkár, Agrárminisztérium  
           
10.55-11.10  Kávészünet
           
11.10-11.35 Bormarketing – Borturizmus
Előadó: Farkas Dávid igazgató, Magyar Turisztikai Ügynökség
           
11.35-12.00 Elektronikus ügyintézés és szolgáltatások a jövedéki eljárásokban
Előadó: Bakai Kristóf Péter, pénzügyőr ezredes, Vámszakmai Szakfőigazgató, NAV
           
12.00-12.25 Ágazati bormarketing – célok, források
Előadó: dr. Brazsil Dávid, főtitkár, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
         
12.25-12.50 A Tokaji pezsgő – lehetőségek és felelősségek
Előadó: Demeter Zoltán, tulajdonos / borász, Demeter Zoltán Pincészet - Tokaj
           
12.50-13.40 Állófogadás

13.40-14.05 Korszerű oktatás – képezzük a jövő generációit 
Előadó: Nyitrainé dr. Sárdy Diána Ágnes, egyetemi docens, mb. dékán, PhD, Szent István Egyetem Kertészettudományi Kar Borászati Tanszék
           
14.05-14.30 A Sepp Moser Birtok organikus fejlődése
Előadó: Zadravecz Zsolt, szőlész, Sepp Moser Birtok

14.30-14.55 Somló, az organikus borvidék
Előadó: Baráth Sándor, elnök, Nagy-Somlói Borvidék Hegyközsége
           
14.55-15.10 Kávészünet
           
15.10-15.35 Magyar borok a brit piacon – követendő példák
Előadó: Caroline Gilby, Master of Wine, Borászok Barátja 2018
       
16.25-17.25 Bormarketing kerekasztal – Téma: Az online marketing ereje

Felkért résztvevők:

  • Gianni Annoni (Trattoria Pomo D’Oro)
  • Bauer Ildikó (Dunamente TDM)
  • Kutas István (Magyar Telekom)
  • Ripka Gergely (Tokaj Guide, Tokaj Magic)
  • Szőts Áron (Bortársaság)
  • Wossala Rozina (Bestia)


A szervezők a programváltoztatás jogát fenntartják!


Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.