GasztroHírek  » 

Drágán keltek el a bálnavadászatból származó húsok Japánban

Drágán keltek el a bálnavadászatból származó húsok Japánban

2019.07.05.  | MTI

Igen magas áron keltek el a harminc év után felújult kereskedelmi célú bálnavadászatból származó első húsok egy árverésen Japánban.

Tizenötezer jent (40 ezer forint) is fizettek a csukabálnahús egyetlen kilójáért egy Tajdzsiban rendezett árverésen, ami többszöröse az eddig fizetett átlagáraknak. A japán éttermekben egy adag bálnasteak mintegy ezerhétszáz forintnyi jenbe kerül. A bálnahúst az északi Kusiro város bálnavadászai által az első napon leölt két csukabálnából dobták piacra. 

Japán június 30-án kilépett a Nemzetközi Bálnavadászati Bizottságból (IWC), hogy folytathassa a kereskedelmi célú vadászatot,

az első hajók hétfőn ki is rajzottak az ázsiai szigetország körüli vizekre.

A japán halászati ügynökség közlése szerint

az év végéig kitűzött kvóta 227 bálna.

Ez kevesebb, mint a Déli-sarkvidéken az elmúlt években átlagosan megölt állatok száma. A hajók, amelyekhez a későbbiekben továbbiak is csatlakoznak, a nyár nagy részében csőröscetekre és csukabálnákra vadásznak.

Japán 1988 óta tudományos kutatásnak álcázott kereskedelmi vadászatot folytatott, és az állatok húsa akkor is az üzletek polcaira és az éttermekbe került.

A bálnavadászat nem nagy üzlet Japán számára. A bálnahús az éves húsfogyasztás 0,1 százalékát teszi ki, ezt akarják felfuttatni az illetékesek.

Az évente 4-5 ezer tonnányi bálnahús az ország lakossága számára fejenként csak 40-50 grammot jelent. Még a vadászatot támogatók szerint is időbe telik, míg a kereslet kiépül.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.