GasztroHírek  » 

Ételek, amik nem is olyan egészségesek

Ételek, amik nem is olyan egészségesek

2019.10.08.  | Orbán Szilvia

Azt hisszük, jót teszünk az egészségünknek, ha esszük őket, pedig valójában túl cukrosak, tele vannak zsírral és adalékanyaggal.

Csak az nem tapasztalja, hogy napjainkban milyen kultusza van az egészséges életmódnak, aki eddig egy kő alatt élt: a közösségi média tele van önjelölt fitneszmodellekkel, lépten-nyomon tisztító tea, vegán burger és zöldség smoothie receptekbe botlunk – és ezzel nincs is feltétlenül baj, hiszen az emberiség többsége még nem táplálkozik kellőképp egészségtudatosan.

A jelenség, úgy tűnik, nem tágít, s hatására mind többen döntenek úgy, hogy ezentúl a sokat hallott előnyökkel járó életformát választják. Azonban fontos tudni: nem minden, a laikusok által egészségesnek gondolt étel valóban egészséges is. Szóval mielőtt bárki elkötelezné magát a nagyrészt szponzorált „mikro influencer” közösségi posztokkal, mutatunk néhány olyan ételt, amiről az átlagember azt hiszi, hogy rendkívül egészséges, ám ezek valójában éppolyan megtévesztőek, akár egy cuki Snapchat-filter.

Aszalt, szárított gyümölcsök

A szárított gyümölcsök valószínűleg táplálóbbak, mint egy szaftos csokitorta szelet, ez mégsem jelenti automatikusan azt, hogy nagyon egészséges is. Ezek a szárított, aszalt finomságok ugyanis sokszor rengeteg hozzáadott cukrot is tartalmaznak, ezáltal pedig inkább hasonlítanak egy cukorkához, mint az eredeti gyümölcshöz. 

Zöldség chips

Senkit ne tévesszen meg az ilyen termékek nevében a zöldség szó. Attól, hogy zöldségekből készülnek, általában ezek a rágcsálnivalók is a hagyományos burgonya chips módjára készülnek: olajban sütik őket, s  tele vannak zsírral és nátriummal.

Leveskonzervek

Aki azt gondolta, hogy a leveskonzerv jóval egészségesebb az instant változatnál, jó, ha tudja, hogy ezek a viszonylag olcsó, dobozos levesek is rengeteg nátriumot tartalmaznak, amelyek nem csak károsak az egészségre, de fogyasztásuk után gyakran tapasztalhatunk letargiát, felfúvódást is. Ha valaki szereti a leveseket, inkább főzzön magának frissen egy adagot – az elkészítése meglepően egyszerű.

Instant zabkásák

Ezeknek a ma nagyon divatos kis zacskós kajáknak általában rendkívül magas a cukor- és szénhidráttartalma, ezért – hiába pillanatok alatt összedobhatóak – egyáltalán nem sorolhatjuk őket az egészséges kategóriába. Akinek zabkására fáj a foga, alig néhány perc leforgása alatt elkészíthet egyet adalékok nélkül is, de azzal sincs semmi baj, ha reggelente inkább mondjuk sajtot, sonkát vagy tojást, és friss zöldségeket választunk.

Ízesített joghurt 

Ha a munkahelyeden fancsali képpel nézed, amint a többiek megpakolt szendvicsekkel ülnek le az ebédlőasztalhoz, míg te a tápértékeknek elkötelezve epres joghurtot kanalazol – nos, most tedd le a kanalat. A különféle ízesített joghurtokban ugyanis sok a hozzáadott cukor, ezért rendszeres fogyasztásuk nem javasolt. A sima joghurt viszont – bár egyáltalán nem édes – annál egészségesebb, és feldobható néhány szem gyümölccsel is, ha egy kis változatosságra vágyunk.

Granola

Bár sok, brunch menüt is kínáló helyen a könnyebb ételek között tüntetik fel, a granolák valójában nem is annyira egészségesek. Az egyszerre elfogyasztásra ajánlott, egy adagnyi méret valójában sokkal kisebb annál, mint amennyit magunktól a tálkába öntenénk, ez pedig nem igazán kedvez az alakunknak. Mivel általában nagyon magas a cukortartalmuk, jobban tesszük, ha inkább csak a joghurtunk tetejét hintjük meg vele.

Korpás muffin

A szomorú tény, ami bármilyen muffinra igaz, hogy lényegében nem mások ezek, mint cupcake-ek, cukormáz nélkül – persze nyilván jobbak a mázas változatnál, de ettől még a legegészségesebb változatuk sem igazán egészséges. Hiába a név, még a zabkorpás muffin is tele van zsírral és cukorral, ráadásul több búzalisztet tartalmaz, mint korpát.

Vegaburgerek

Nem árt az elővigyázatosság: bár sokan sokféleképpen készítenek már vegaburgert, még túl sokszor lehet belefutni olyanokba, amelyek esetén a gyártó nem fukarkodott a nátriummal, annál inkább a zöldségekkel. A legtöbb ilyen típusú vegaburger sokkal inkább rizsből és babból áll, amelyet mindenféle olajok és zöldségekből kinyert proteinek tartanak össze.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.