GasztroHírek  » 

A férfi, aki a borok da Vincije lenne

A férfi, aki a borok da Vincije lenne

2018.02.25.  | Orbán Szilvia

Sandro Bottega, a világ harmadik legnagyobb prosecco márkájának tulajdonosa inkább lenne Leonardo da Vinci, mint Johnnie Walker.

A Bottega Prosecco alapítója úgy véli, sokkal érdekesebb, ha valaki folyamatosan új dolgokon töri a fejét, találékony és innovatív – épp, mint annak idején da Vinci. A borász Johnnie Walkerre utalva elmondta: kevésbé szeretne arról ismert lenni, hogy van egy palackja, amelynek a formáját a világon mindenhol ismerik.

„Da Vincit legtöbben festőként ismerjük, pedig hihetetlenül termékeny feltaláló is volt” – mesélte a TheDrinksBusiness-nek. „Az ő nevéhez fűződik az első helikopter dizájn, de az ejtőernyő, a tank elődjének tekinthető páncélozott jármű, vagy a szélsebességet mérő eszköz tervének megalkotása is.

Nem akarok én bajnok lenni, csak egy tisztes mesterember, aki egy bizonyos területen jól csinálja a dolgát” –

fogalmazott.

Az 1977-ben alapított Bottega Prosecco a világ harmadik legnagyobb habzóbor márkája. A vállalat talán legismertebb terméke a Bottega Gold: az arany palack egy alapos, ötéves gyártási folyamat eredménye. Bottega cége a prosecco mellett gyárt vörös borokat, vermutokat, grappát, gint, limoncellót és moscatót is. A borászat teljes egészében organikus gazdálkodást folytat, és a tulajdonos – aki szeretné a gyártási folyamat egészét a felügyelete alatt tartani – arról álmodik, hogy egy napon még a parafa dugókat is a saját fái szolgáltatják majd. A cég gyártósorairól ötmillió palack pezsgő, és mintegy 15 millió palack bor és rövid ital gördül le évente.
videó:

Sandro Bottega nem feltétlenül örül a jelenleg tapasztalható „prosecco boomnak”. Szerinte a piacon rengeteg, különböző minőségű habzóbor van, amelyek közül sokat homokos, tengerparti területen termesztett szőlőből készítenek. Úgy gondolja, ezek ízét nem lehet összehasonlítani a sziklás termőföldben nőtt szőlők aromáival.

„Aminek örülnék, ha a termőterületeket és a termelést inkább csökkentenék, az árakat pedig megemelnék – ezzel lehetne a minőségen javítani” – vélekedik. „A mi habzóborainkban fantasztikus lehetőségek rejlenek, hiszen

egyszerre rejtik Olaszország frissességét, az olasz nap melegét és a Dolomitok csodás ízeit.

Azt szeretném, ha az emberek akkor gondolnának a márkámra, amikor valami igazán különleges alkalmat szeretnének megünnepelni” – fogalmazott.

Nagy üzletet ütött nyélbe

A borász üzleti érzékét dicséri, hogy cége egy újabb remek lehetőség kapujában áll: a napokban röppent fel a hír,  hogy Bottega a kínai Sunrise csoporttal együttműködve megjelenik a sanghaji nemzetközi repülőtér Duty Free Shopjaiban.
„A legtöbb ázsiai országban már jelen vagyunk, azonban ez a mostani lehetőség kiemelkedő kereskedelmi siker cégünk számára. Mi vagyunk az egyetlen olasz bormárka, amely helyet kap a hatalmas forgalmat bonyolító repülőtér vámmentes üzleteinek polcain” – nyilatkozta büszkén Sandro Bottega.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.