GasztroHírek  » 

Ha tiszta a mosdó, többet költünk ételre

Ha tiszta a mosdó, többet költünk ételre

2019.05.13.  | Orbán Szilvia

Egy friss kutatás eredménye alapján az éttermekbe látogatók többet költenek egy olyan vendéglátóhelyen, ahol igényesek a mellékhelyiségek.

Ahogy a szállóige is tartja, egy étteremről sokat elárul az, hogy milyen tiszták a mosdói. Bár ez nem feltétlenül igaz minden vendéglátóhelyre, a lényeg mégiscsak az, hogy az emberek úgy vélik: ha az alkalmazottakat nem érdekli a toalett tisztasága – amit pedig a vendégek többsége előbb-utóbb meglátogat –, akkor hogyan bízhatnának abban,

hogy tisztán tartják a konyhát, ahová nem léphet be egyetlen kívülálló sem?

Egy friss amerikai tanulmány – amely a Bradley Corp nevű, közösségi mosdókkal foglalkozó cég felkérésére készült – is ezt a vélekedést támasztja alá: a tiszta mosdókkal rendelkező éttermek nagyobb bevételre számíthatnak. A megkérdezettek 52 százaléka nyilatkozott úgy, hogy „minden bizonnyal” vagy „valószínűleg” többet költene egy olyan helyen, ahol a toalettek tiszták és jó állapotúak, míg 64 százalékuk válaszolta azt, hogy a vacsora helyszínének kiválasztásánál komolyan figyelembe veszik a mosdók állapotát.

Habár a kutatás nem kifejezetten éttermekről szól, hanem átfogóan a szolgáltató ágazatban működő egységekről, de jóval kisebb annak az esélye, hogy az emberek egy barkácsbolt, vagy egy bank mosdójával találkoznak, mint annak, hogy betérjenek kedvenc éttermük, vagy bárjuk mellékhelyiségébe, írja a FoodAndWine. Sokkal valószínűbb, hogy inkább vacsorázó helyet választunk úgy, hogy az adott helyen megfelelő-e a toalett: van-e szappan, WC-papír, normális ülőke – egyáltalán ajtó.

„Immár 10 éve végzünk ilyen jellegű kutatásokat, és azt találtuk, hogy az amerikai emberek túlnyomó többsége következetesen úgy gondolja, hogy a szép mosdóval rendelkező vállalkozások magasabb minőségű szolgáltatást nyújtanak” – magyarázza Jon Dommisse, a Bradley Corp egyik vezetője.

„Ha a vendég egy koszos, rendetlen mellékhelyiségbe toppan, akkor a vállalkozásról, annak termékéről, szolgáltatásáról alkotott képe is azonnal romlik.

Sőt, a megkérdezettek 55 százaléka mondta azt, hogy a jövőben elkerüli azokat a helyeket, ahol korábban rossz tapasztalatai voltak a mosdót illetően; ez pedig szörnyű következményekkel járhat a bevételeket tekintve. Másrészről úgy tűnik, hogy megéri igényes mellékhelyiségeket üzemeltetni, mert a vendégek ezt magasabb költéssel viszonozzák. Akinek tehát van egy kis üzleti érzéke, hamar rájön, hogy egy modern és tiszta mosdó hamar megtérülő, jó befektetés, hiszen a vásárló időről időre visszatér majd.”

A kutatás más érdekes eredménnyel is szolgált: a válaszadók 27 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a mosdót nem feltétlenül rendeltetésszerűen használja. Sokan inkább akkor térnek be a mellékhelyiségekbe, amikor egy kis nyugalomra, erőgyűjtésre, időnyerésre van szükségük, vagy egyszerűen csak sírni szeretnének, esetleg ki akarják adni kicsit a dühüket.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.