GasztroHírek  » 

Chanel, de nem parfüm: rosét töltünk a torkunkba

Chanel, de nem parfüm: rosét töltünk a torkunkba

2019.11.02.  | Orbán Szilvia

A neves divatmárka egy provence-i rozéborászatot vásárolt.

Az ikonikus rózsaszín kosztüm márkája rövidesen hasonló színű borokkal is megörvendeztetheti a vásárlóit, ugyanis a világ egyik legismertebb divatháza Franciaország híresen szép rozékat adó vidékén vásárolt borászatot.

Bár az alkoholos italokat tekintve is sokan osztják azt a nézetet, hogy a legtöbb nagy trend idővel kifullad – így az ágazatban is többen számítanak arra, hogy a már évek óta hódító rozéőrületnek is nemsokára vége szakad –

a Chanelnél azonban valószínűleg nem osztják ezt a vélekedést.

A cégcsoport ugyanis épp nemrégiben, hosszas tárgyalások után szerezte meg az ország déli partja közelében fekvő apró sziget, Porquerolles egyik organikus borászatát. A Domaine de I’lle – ugyan vörös- és fehérborokat is készít – fő profilja a rozé: a termelés túlnyomó többségét, mintegy 70 százalékát a rózsaszín borok teszik ki – éves szinten ez nagyjából 15 ezer láda italt jelent.

„A cél, hogy folytassuk azt az elképesztő munkát, amelyet az előző tulajdonos, Sebastien Le Ber elkezdett” – fogalmazott a Wine Spectatornak a luxusvállalat főborásza, Nicolas Audebert. „Sebastien már jó ideje fontolgatta az eladást. Azért döntött végül mellettünk, mert nekünk nem voltak mindent felborító terveink: mi nem akarunk változtatni a meglévő fajtákon, maximum az arányok, hangsúlyok változhatnak valamennyit” – ecsetelte Audebert, aki elmondta, hogy a tervek szerint a fókusz továbbra is a rozén marad, de arra szintén lát lehetőséget, hogy több fehérbor kerüljön palackokba.

Elszigetelve

A szigetet még Francois-Joseph Fournier, Le Ber nagyapja vásárolta 1910-ben. A családi birtokon aztán 1980-ban kezdődött a bortermelés, hagyományos Provence-i fajtákkal (syrah, mourvèdre, grenache, tibouren, cinsault, rolle /vermentino/).
A DrinksBusiness úgy tudja, hogy Le Ber sem int végleg búcsút szeretett borászatának: a szakember kisebbségi részvényesként megtart némi érdekeltséget.

„Örömmel bízom a birtokot a Chanelre és Nicolas-ra. Biztos vagyok abban, hogy minden igyekezetükkel azon lesznek, hogy a sziget szelleméhez méltó módon virágoztassák fel a szívemnek oly kedves családi szőlészetet”

– nyilatkozta Le Ber. „Sok-sok időt töltöttem az új borászcsapattal, hogy megismerjem őket. Jártam Bordeaux-ban is, ahol lehetőségem nyílt betekinteni az ott folyó munkába – nagyszerű, amit ott elértek.”

A divatház számára ugyanis nem új terep a borok világa, hiszen a magántulajdonban lévő francia luxusmárka már négy másik – három francia és egy amerikai – borászatot is magáénak tudhat, habár eddig leginkább vörösborokkal dolgoztak.

Chanel-borászatok:

Chateau Rauzan Ségla (Bordeaux, Franciaország) – 1994-től
Chateau Canon (Bordeaux, Franciaország) – 1996-tól
St. Supéry Estate Vineyards and Winery (Napa-völgy, USA) – 2015-től
Chateau Berliquet (Bordeaux, Franciaország) – 2017-től
Domaine de I’lle (Provence, Franciaország) – 2019-től

Mindenesetre a divatmárka új vásárlása azt sugallja, hogy a rozé még egy jó ideig trendi marad.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.