GasztroHírek  » 

Nassoljunk ropogós lazacbőrt?

Nassoljunk ropogós lazacbőrt?

2019.01.08.  | Orbán Szilvia

Alig léptünk át 2019-be, a nagy márkák máris új, inspiráló megoldásokon szorgoskodnak. Sok gyártó meg is osztja a világgal, szerinte mi várható idén az élelmiszerpiacon. Most leginkább a reformétkezés hívei figyeljenek.

Így tett a Whole Foods Market is, amely egy organikus árukra specializálódott áruházlánc. A márka főként Észak-Amerikában van jelen, de Nagy-Britanniában is vannak üzletei. Az ágazatban nemzetközi szinten is sokan figyelik a cég tevékenységét, így a szakértőik által nemrégiben kiadott „Top 10 élelmiszertrend 2019-ben” is felkeltette az érdeklődést.

Mint az az ilyen rövid listáknál lenni szokott, a tízes felsorolásban találunk igazán érdekes, de inkább nyilvánvaló, és eléggé kétséges előrejelzéseket is, írja a FoodAndWine.

A Whole Foods listájában például szerepel, hogy a környezettudatos csomagolás kiemelt jelentőséggel bír majd 2019-ben, azonban ez – remélhetőleg – inkább már a nyilvánvaló kategóriába esik. Az elmúlt néhány évben rengeteget változott a vásárlók hozzáállása:

egyre többen utasítják el a pazarló, környezetre ártalmas csomagolási módokat, erre pedig a kínálati piac is mind érzékenyebben reagál.

Másrészt viszont a felhatalmazó vásárlás is felkerült a trendek közé, amely globális szinten egyelőre elég bizonytalan lábakon áll – bár mind többen számítanak arra, hogy a fogyasztók egyre inkább figyelik a márkák etikusságát vásárlás előtt.


A Whole Foods arra számít, hogy a rágcsálnivalók tekintetében nagy változások elé néz a piac:

a jövőben komolyan számolni kell a húshelyettesítőkkel készített snackekkel, és a tengeri rágcsákkal – ez utóbbiak eddig javarészt kimerültek a szárított hínárokban.

Emellett 2019-ben a nassolnivalók minősége és kínálata fokozatosan közelíteni fog a felső piaci szegmens, a tehetősebb vásárlók igényeihez is.

A márka szerint a következő év nagy dobása lehet például a sertésmentes „bacon” chips, a puffasztott vízililiommag, az algával készült tonhalalternatíva, az omega-3-ban bővelkedő, ropogós lazacbőr, vagy a szárított tengeri hínár „jerky”.

Érdemes külön is néhány szót ejteni arról, hogy a jóslatok szerint a nassolnivalók egyre jobban követik majd a minőségre kényes, igényesebb vásárlói szegmens preferenciáit.

A snackzacskókban megjelenik az érlelt mozzarella, a prosciutto, de még a nagy klasszikus rágcsálnivalókat is művészi szintre emelik majd az erre az igényre fogékony márkák”

– vélekedik a Whole Foods.



A fentieken kívül az áruházlánc úgy látja, hogy jövőre előtérbe kerülnek a Csendes-óceánt körülölelő országok ízei, a „polcbiztos” probiotikumok, a zsírban gazdagabb élelmiszerek, az innovatív fagyasztott finomságok, de egyre több figyelmet kap majd a kender is – akár száraztésztaként, akár palacsintamixbe keverve.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.