GasztroHírek  » 

Helló emberek – Hello Food!

Helló emberek – Hello Food!

2019.04.25.  | S.N.

Egyre tudatosabban vásárolunk, nem veszünk és eszünk meg akármit, ám sok a bizonytalanság is az emberek fejében. Mindez lépéskényszerbe hozta a hazai élemiszergyártókat: nevet váltanak, párbeszédet kezdeményeznek.

Irányt váltanak a hazai élelmiszergyártók. A törekvés részeként átalakul és – hogy a célkitűzéseit jobban tükrözze – nevet is vált a mintegy ötszáz hazai élelmiszeripari céget tömörítő szakmai szervezet, az Élelmiszer-feldolgozók  Országos Szövetsége, amely mostantól Felelős Élelmiszergyártók Szövetségeként (FÉSZ) működik tovább. Ezek a vállalatok hatalmas menyiségű élemiszert (évi 1800 milliárd Ft bruttó termelési értéket) előállítanak elő, örvendetes tehát, hogy a szövetség tevékenységében kiemelt helyre kerül a fogyasztókkal folytatott párbeszéd. 

Ennek első lépéseként Hello Food néven országos programot indítanak. „Egy közel harminc éves hazai szervezetnek két lehetősége van: vagy mamutként eltűnik, vagy irányt vált. A hazai élelmiszergyártók az utóbbi mellett döntöttek” – mondja Éder Tamás, a FÉSZ elnöke.

Szerinte nem az a kérdés, hogy a kis- vagy a nagyvállalatok, a kézműves vagy az ipari élelmiszerek a jobbak,

hanem az, hogy egy vállalkozás a méretétől vagy a tulajdonosi szerkezetétől függetlenül értéket teremt-e a hazai fogyasztók számára, a fogyasztók érdekeit tartja-e szem előtt, felelősen és hosszú távon is fenntartható módon működik-e.

A FÉSZ honlapját máris lehet böngészni, hiszen a cél az, hogy hiteles információkkal segítsék a fogyasztókat az élelmiszerek közötti eligazodásban, és velük együtt keressék a megoldásokat az élelmiszerek iránti új és folyamatosan változó igényekre.

„Nap mint nap ömlik ránk a sok információ, hogy milyen élelmiszereket kellene választanunk, vagy éppen messziről elkerülnünk, hogyan kellene helyesen étkeznünk

– világít rá a Hello Food program alapgondolatára Szöllősi Réka, a FÉSZ ügyvezető igazgatója. – A témában megjelent cikkek, szakértőktől, véleményvezérektől, ismerősöktől és barátoktól érkező vélemények hatására keressük a menteset, az alternatívat, elhagyjuk a cukrot. Határozott véleményünk van a pálmaolajról, a csomagolási hulladékról, de vajon tényleg egyre tudatosabban vásárolunk, vagy csak azt gondoljuk?” – teszi fel a kérdést Szöllősi Réka, aki heti blogban osztja meg a gondolatait. 

A Hello Food program célja, hogy a fogyasztói és a gyártói tudatosság valódi legyen, hogy segítsen eligazodni az élelmiszerekkel kapcsolatos, egymásnak gyakran ellentmondó információk között, illetve hogy feloldja a feldolgozott élelmiszerekkel szemben kialakult bizonytalanságot, előítéletet. „Vajon hányan olvassuk el a bolti élelmiszerek címkéit? Értjük-e a tartósítószerek szerepét, hatását, a gyártók jelzéseit és céljait? És ők tudják-e, hogy ma mi a fontos nekünk, vásárlóknak?

Ez csak néhány azok közül a kérdések közül, amelyeket feltettünk magunknak, és amiket szeretnénk most a fogyasztóknak is feltenni, ezért a program első lépéseként reprezentatív kutatást indítunk, amelyhez a kérdőívet május 24-ig lehet kitölteni” – mondja az ügyvezető. Áprilistól több platformon is megjelenik a Hello Food, a program Facebook és Instagram oldalán pedig rendszeresen inspirálódhatnak a fogyasztók és megoszthatják a gondolataikat az élelmiszerekkel és azok feldolgozásával kapcsolatban.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.