GasztroHírek  » 

Hogyan lehetsz ételfotós?

Hogyan lehetsz ételfotós?

2018.05.06.  | Orbán Szilvia

Megszállott Instafoodie-k, figyelem! Így lehet a hobbiból pénzkereső foglalkozás.

Az emberek túlnyomó többsége vizuális lény. Az internetet böngészve, nyomtatott magazinokat nézegetve nyilvánvalónak tűnik, hogy kevés figyelemfelkeltőbb és inspirálóbb dolog van egy gyönyörű fotónál. Nincs ez másképp a kulináris világban sem:

egy jól megválasztott téma és a profi kivitelezés nagyot lendíthet a tartalmon, ételek esetén pedig egyenesen követelmény az igényes fénykép. Eszközválasztás, kompozíció, világítás, styling – mindezek harmóniájából nagyszerű dolgok születhetnek.

Az Instagram tele van önjelölt ételfotósokkal, némelyikük azonban valóban tehetséges is. De mi kell ahhoz, hogy egy szórakoztató hobbi túlnőjön a közösségi hálózaton, és elindulhasson egy karrier? Sherry Heck, a Just ételfotósa a FoodAndWine cikkében osztotta meg tanácsait:

Ruházz be egy komolyabb fényképezőgépbe!

A legtöbb ember remekül elvan a mobiltelefonja kamerájával, vagy egy automata géppel. Aki azonban komolyan szeretne fotózással foglalkozni, legelőször is vásároljon magának egy manuális beállítási lehetőségekkel rendelkező fényképezőgépet. A DSLR kamerák általában ilyenek, de néhány kompakt gép is lehetőséget ad a kézi beállítások gyakorlására.

Automatákkal is készülhetnek lenyűgöző fotók, de azokkal soha nem tanulod meg a rekesz és a perspektíva kezelését”

– fogalmaz a szakértő.


Mindennapi ételeket fényképezz!

Heck szerint amikor egy portfólió összeállításába kezdünk, ne bonyolítsuk túl: szükségtelen minden alkalommal valami komplex, túlstilizált kompozícióban gondolkodni. Fotózzunk először inkább egyszerű dolgokat, változatos szituációkban.

Teszteld a tudásod, fotózz különböző távolságokról, használd ki az összes fókuszbeállítási lehetőséget, kombináld őket az összes rekeszbeállítással, hogy lásd, melyik működik és melyik nem. Nézd újra a fotókat, és tegyél fel kérdéseket: Torz? Túl árnyékos? Ínycsiklandóan néz ki?”

– ajánlja. „Érdemes megvizsgálni, hogy például a fény vagy a rekesz változtatásával hogyan változik a fotó hangulata.”

Készíts weboldalt!

Egy honlap – amellett, hogy természetesen az a hely, ahol a portfóliódat bemutatod – annak kinyilvánítása is, hogy komolyan gondolod, amit csinálsz, mondja a szakértő. „Nem létszükséglet, de én mindenképpen ajánlom, mert

egy személyes weboldal az állandósság érzetét kelti, amely egy induló karrier esetén nagyon jól jön”

– fogalmaz. „Emellett az ügyfelek imádják a fotókat nagyobb méretben is nézegetni.” A honlapot ajánlott összekapcsolni a közösségi média profilokkal is, hiszen mindezek segítségével építhető ki az a hálózat, amely később munkákhoz juttat, mutat rá Heck.


Keress egy jó stylistot!

Az első időkben tökéletesen elég, ha a portfólió egyszerű képeket tartalmaz, ám előbb vagy utóbb eljön az a pont, amikor szintet kell lépni: ilyenkor van szükség egy étel stylistra. „Egy tehetséges stylist megnyerésére csak akkor van esély, ha fel tudsz mutatni néhány erős fotót, amiben látszik a potenciál” – szögezi le a szakértő.

Mutasd meg magad!

„Ahhoz, hogy később sikeres legyél, ki kell építened az ügyfélkörödet. Első körben mutasd meg a munkádat annyi embernek, ahánynak csak tudod. Kezdd kisebb munkákkal; vidd a portfóliód kisebb vállalkozásokhoz, és ha nem tudnak fizetni, állapodj meg szolgáltatás-cserében.” – javasolja Heck.

Keress induló vállalkozásokat: kis éttermeket, helyi pékségeket, beszállítókat – ezek nagyobb valószínűséggel megnyerhetők egy kezdő ételfotóssal való együttműködésre. Nekik jól jön a marketing és a hírverés, neked pedig épül és erősödik a portfóliód.”

A szakértő rámutat:

a helyi és regionális gasztrokiadványok szintén jó üzletfelek lehetnek, hiszen mit ér egy étteremkritika valamirevaló ételfotó nélkül?

Sherry Heck végül figyelmeztet: aki ételfotózásba kezd, készüljön fel, hogy a kiküldött ajánlatok minden 20 „köszönjük, nem”-jére csupán egyetlen „talán” jut majd.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.