GasztroHírek  » 

Hungarikumok minden külföldi kiállításon, ahol megjelent az AMC

Hungarikumok minden külföldi kiállításon, ahol megjelent az AMC

2018.11.30.

„Ez évben az Agrármarketing Centrum (AMC) összességében 14 nemzetközi kiállításon vett részt közösségi standjával, ahol a magyar kiállítók a szervezet jelentős anyagi támogatása mellett mutathatták be termékeiket, amelyek közül egyetlen alkalommal sem hiányoztak a hungarikumok” – közölte Ondré Péter az AMC ügyvezető igazgatója a Szent István Egyetem (SZIE) által harmadik alkalommal megrendezett, ma kezdődő FoodConf Élelmiszertudományi, -technológiai és Innovációs Konferencián.

A két napos nemzetközi szimpózium az ipar 4.0 víziójának témaköreit, a valós és a digitális világ közötti kölcsönhatás eredményeként a modern gyárakban a dolgok (tárgyak, berendezések) internetének megteremtődését, az automatizálás, a smart termelés, a smart logisztikai lánc big data feldolgozását, az élelmiszergyártás, -logisztika, -kereskedelem, -biztonság, és a táplálkozás témaköreit járja körül. 

A Hungarikumok témakörében szervezett szekcióülésen Ondré Péter elmondta:

2018-ban 44 olyan kiállító vett részt az AMC külföldi kiállításain, amely hungarikum terméket is bemutatott.

Ennek eredményeként az agrár- és élelmiszergazdasági szakterületen megtalálható 24 hungarikumból a csupán fotókon, képeken, kivetített filmeken megjelenő magyar szürkemarha, magyar pásztor és vadászkutyafajták, valamint az alföldi kamilla és a makói hagyma kivételével valamennyi hungarikum termékként is megjelenhetett a különféle határainkon túl szervezett kiálltások valamelyikén.

Az AMC-vel kiutazó magyar kiállítók közel 30 százaléka kínált hungarikumot is termékpalettáján, a leggyakrabban kivitt hungarikum a méz, a tokaji aszú és a pálinka volt - tette hozzá az ügyvezető igazgató. Hozzátette: ez évben a Tokióban szervezett Foodex kiállítás volt az a rendezvény, ahol az AMC által szervezett közösségi standon a legtöbb, összességében 8 féle hungarikum volt jelen.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) vezetőjeOndré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) vezetője

A szekcióülésen a Húsipari Hungarikumok Iparban betöltött szerepéről a 4.0 tükrében a Pick Szegedtől Bajkai Tibor, a Prémium magyar élelmiszerekről Gyaraky Zoltán élelmiszertudományi szakértő, a hungaricum analitikai hátteréről Szigeti Tamás (Wessling), míg a Pálinka Hungarikum történetéről és problémaköréről Nagygyörgy László (Wessling) tartott részletes előadást.

Az AMC minden alkalommal, így a 2019-es nemzetközi kiállításokra vonatkozó programtervének kialakításánál is figyelembe vette, hogy a kereskedelmileg legfontosabb nemzetközi élelmiszer kiállításokra, illetve azokba az országokba jelentkezzen be, ahol a jelenlét nemzetgazdasági szempontok alapján indokolt és ahová a magyar élelmiszeripari vállalkozások termékeikkel be tudnak törni.

2019-ben mintegy 12-15 különböző élelmiszeripari és mezőgazdasági vertikumokat érintő külföldi kiállításon vesz részt az AMC közösségi standja, így a www.amc.hu honlapon kutakodva valamennyi magyar feldolgozó, gyártó kiállító megtalálhatja az AMC kínálatában azt a kiállítást, amelyen a megfelelő export piacot célozva a szervezet támogatásával akvirálás alapján kiutazhat. Az aktuális nemzetközi kiállításokra vonatkozó felhívások a honlapon megtalálhatóak.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.