GasztroHírek  » 

Húsvásárlás online: íme a jövő

Húsvásárlás online: íme a jövő

2018.05.07.  | Orbán Szilvia

Mi lesz abból, ha összekapcsoljuk az internetet és a magas minőségű húsárut? Egy amerikai testvérpár példája azt mutatja, hogy egy menő üzlet.

Az új vállalkozások nincsenek könnyű helyzetben az induláskor: nehéz jól értékesíthető és kommunikálható piaci rést találni. Azonban ha sikerrel járnak, a szakmai és üzleti elismerés sem várat sokat magára. Íme egy inspiráló történet az Egyesült Államokból.

Josh és Davi Reznick St. Louis városában él, és szerintük a jövő vitathatatlanul az online rendelések felé mutat. Ugyanígy nagy jövőt jósolnak a kacsahúsnak is, amely jelenleg az USA-ban nem éppen a legnépszerűbb húsfajta. A kacsa fogyasztásának fellendítésén dolgozó testvérpár Duckchar nevű cége az egyik legjobb minőségű hibriddel, a Moularddal dolgozik (egyesek szerint ez a fajta a kacsák wagyuja).

A fivérek egyik nem titkolt célja, hogy az amerikaiak felismerjék: a kacsamell nem feltétlenül jelent egyet a fehérterítős gourmet éttermekkel; a kacsahús egészséges és ízletes alternatívája lehet más, unalomig vásárolt húsoknak, és gond nélkül beépíthető az otthoni repertoárba is.

„Az Egyesült Államokban egy csomó tévhit van a kacsával kapcsolatban” – fogalmaz Josh. „Valójában a kacsával nem is nehéz főzni.

A pekingi kacsáról szinte mindenki hallott, azonban annyi más is készíthető ebből a remek húsból.”

Az ötlet még Franciaországban született: Davi egy ideig Bordeaux-ban élt, és rendszeresen fogyasztott Moulard kacsát – s ahogyan ez várható volt, hamarosan a hús nagy híve lett. Amikor visszatért az USA-ba, azzal szembesült, hogy a kacsahús nem csak hogy nehezen beszerezhető, de szinte senki sem hallott róla.

„Adott egy szuper termék, amelyet egész Franciaország imád, amely étkezésük állandó eleme – azonban szinte egyáltalán nincs jelen az Államokban. Szerettem volna a francia kultúrának ezt a kis darabját elhozni az amerikaiaknak, úgy, hogy közben számukra kicsit ’fogyaszthatóbb’ legyen” – magyarázta. Valahogy így körvonalazódott az online kacsahús rendelés és házhozszállítás gondolata.

A fivérek St. Louis termelői piacán kezdték az árusítást, s a pozitív reakciók minden várakozást felülmúltak.

2017 nyarára a Duckchar – egy hivatalos USDA (minisztériumi) minősítéssel, illetve francia-kanadai beszállítókkal a háta mögött – már ismert név volt a húsimádók körében.

A márka jelenleg – különböző kiszerelésekben – két terméket árul:

nyers Moulard kacsamellet és egy füstölt, fogyasztásra kész verziót. A közeljövőben pedig az amerikai piac igényeinek fejet hajtva egy barbecue változat megalkotását tervezik.

Ugyan a Duckchar termékei elérhetőek néhány csemegeboltban is, az értékesítés túlnyomó része online történik. A cég honlapján pedig mindenki talál tudásszintjének és ízlésének megfelelő receptet. 

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.