GasztroHírek  » 

Idén sárga színűek a menő ételek

Idén sárga színűek a menő ételek

2019.03.13.  | Orbán Szilvia

A színeknek óriási szerepe van az életünkben, hiszen erősen hatnak aktuális hangulatunkra: megnyugtatnak, oldják a stresszt, de akár fel is korbácsolhatják érzékeinket – régóta tudják mindezt a marketing szakemberek is, akik szerint a gasztronómiában a jókedvet és optimizmust sugárzó árnyalatoké a 2019-es esztendő.

A Z generáció, azaz az ezredforduló környékén született korosztály egyre meghatározóbb piaci szereplővé válik, akik igényeit és preferenciáit marketingesek hada figyeli. A szakemberek úgy vélik, hogy ebben a korcsoportban a korábban hatalmas kedvencnek számító rózsaszínt szép lassan felváltják a sárga árnyalatai, írja a Fooddive.

A „napfény spektrum”

– ahogyan ezeket a színeket a világos citromsárgától egészen a mélynarancsig mostanában egyre gyakrabban nevezik –

ugyanis olyan pozitív fogalmakkal kapcsolódik össze a fiatalokban, mint a jókedv, a vidámság, a jóllét, a frissesség, a könnyedség, és az optimizmus.

A piacot figyelő szakemberek szerint 2019-ben az ezeket a fogalmakat megtestesítő sárga színek egyre inkább teret hódítanak a gasztronómiában is. Arra már korábban felfigyeltek, hogy

a vásárlók egyre szívesebben vásárolnak sárga színű ételeket és italokat

– a hozzáértők ennek a trendnek a további  erősödését várják idén.

A gyártók ki is használják az új lehetőségeket, és mind gyakrabban alkalmazzák a citrusok színeit üzeneteik célba juttatásához. A márkák a sárga árnyalataival azt szeretnék elhitetni, hogy a fogyasztó a termékükkel együtt boldogságot, kellemes közérzetet is vásárol magának – ez pedig úgy tűnik, sikerül, hiszen az adatok szerint a sárga színnel kommunikált üzenetek iránti fogékonyság az elmúlt években ugrásszerűen megnövekedett.

A vizualitáson kívül a színeket persze ízekkel is összekapcsoljuk. Kutatásokból kiderül, hogy a vásárlók 90%-a épp a szín, és az ahhoz kapcsolt íz alapján dönt a vásárlás mellett. Tehát a sárga árnyalatok hangsúlyossága minden bizonnyal még több citrusos ízt is jelent majd 2019-ben. Emellett a sárgás-narancsos színek a tányéron az étvágyat is serkentik.

Sok úgynevezett comfort food, azaz házias, jó érzéseket közvetítő étel sárga színű

– gondoljunk csak például az egyszerű sajtos makarónira vagy az aranyló-gyöngyöző húslevesre –, de ki ne szeretné a narancsos italokat, a vajas pattogatott kukoricát, a vaníliafagyit, a citromos joghurtot?

Az új színtrend jelenleg elsősorban a fiatalok, közelebbről főleg a Z generáció berkeiben terjed – ott viszont viharos gyorsasággal – hiszen ennek a korosztálynak a mindennapjaihoz tartozik az olyan, fotókat felvonultató,inspiráló közösségi felületek használata, mint amilyen az Instagram és a Pinterest. A fiatalok felismerték, hogy ezeken a platformokon az ételek minősége és íze mellett az is ugyanannyira fontos, hogy hogyan néznek ki a megosztott fogások, és rájöttek, hogy a sárga színváltozatai kifejezetten fotogének.

Ahogyan az elmúlt években a vásárlók mindinkább elfordultak a mesterséges ízektől és színektől, a gyártók is egyre jobban ügyelnek arra, hogy a fogyasztók által aktuálisan preferált színeket természetes alapanyagokból állítsák elő.

A sárga árnyalatok felemelkedése tehát minden bizonnyal jót tesz majd a paprika, a kurkuma, a sárgarépa, a sütőtök, az édesburgonya, vagy az afrikai cirok és az annatto piacának is.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.