GasztroHírek  » 

Íme a világ első alkoholmentes párlata

Íme a világ első alkoholmentes párlata

2019.05.27.  | Orbán Szilvia

Az italfogyasztási szokások globális paradigmaváltását kihasználva megszületett Seedlip különös gonddal készült, és csodálatos csomagolást kapott.

Ahogyan egyre változik az emberek alkoholhoz való viszonya, mind nyitottabbak vagyunk az alkoholmentes változatokra. Az elmúlt években a sok meddő vagy fantáziátlan próbálkozás mellett ugyanis egyre több kreatív, sőt, igazán úttörő megoldás is született az ágazatban. Ilyen például a Seedlip, amely klasszikus lepárlással készít minőségi, alkoholmentes italokat.

Abban a pillanatban, amikor Ben Branson rábukkant a 17. századi orvos, John French A lepárlás művészete című könyvére, fejében megszületett az ötlet. A doktor receptjeinek felhasználásával kísérletekbe fogott, amelyhez kertjének friss növényeit és egy apró, réz lepárlószerkezetet használt. Az volt a célja, hogy édesanyja 300 éves múltra visszavezethető angol termelői örökségét édesapja márkaépítési szaktudásával, és saját, természet iránti szeretetével ötvözze egy komplex és kifinomult, alkoholmentes italban – így született meg a Seedlip.

Rögtön a piacra kerülést követően az italra több neves étterem is felfigyelt – köztük például a Fat Duck vagy a Dandelyan –, ma pedig már bárhová megyünk a világban, a jobb bárok polcain ott találhatjuk a gyönyörű, viktoriánus stílusú, művészi grafikával ellátott üvegeket a hagyományos, prémium márkák társaságában.

„Mivel a Seedlip egy vadonatúj kategória teljesen új terméke, létfontosságú volt, hogy a termék megjelenése rögtön nagy hatást váltson ki az emberekből” – magyarázza Branson. „A dizájnnal megkapó, letisztult, s egyben gyönyörű módon szerettük volna kifejezni azt törődést, amellyel az alapanyagaink felé fordulunk.”


A többi közül kitűnő, menő palackok nemcsak a megjelenésükkel vonzzák az embereket: az ital ugyanis cukor- és allergénmentes, és nem tartalmaz kalóriát. A Seedlip az ajánlás szerint fogyasztható akár a cukros üdítők felnőtt alternatívájaként, önmagában, jéggel, de koktélok alapanyagaként, akár más – alkoholos – párlatokkal keverve is, írja a FoodBeast.

Branson szerint italának sikere és rendkívül kedvező fogadtatása a jó időzítésnek is köszönhető:

„Olyan időket élünk, amikor az embereknek fontos az egészségük. Elolvassák az áruk csomagolásán a címkéket, és érdekli őket, hogy amit elfogyasztanak, honnan származik. Az alkoholmentes italok mozgalma az emberek alkohollal való kapcsolatának megváltozásáról szól. Ugyanis globális paradigmaváltás zajlik éppen; változik például, hogyan szocializálódnak az újabb generációk, változik, mit gondolunk a gondos vendéglátásról, ahogyan az is, hogy mit tartunk egy jó ital alapismérveinek. Még csak az út elején járunk, de büszkék vagyunk úttörő szerepünkre.”

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.