GasztroHírek  » 

Különös házasság: divat és élelmiszeripar

Különös házasság: divat és élelmiszeripar

2019.01.22.  | Orbán Szilvia

Egyre többször hallani étel- és ruhamárkák üzleti együttműködéséről – az elsőre néha meglehetősen bizarr partnerakciók azonban valójában nagyon is átgondoltak és megalapozottak.

Lássunk csak néhány jól eltalált példát: a KFC a legendás japán dizájnerrel, Nigoval állt össze, s így a gyorsétteremlánc megjelenhetett a menő tervező ruhamárkáján (A Bathing Ape). A lehetőséggel a Heineken is élt;

együttműködésük eredménye egy exkluzív, limitált kiadású kiegészítő- és ruhaszéria lett.

A felső kategóriás divatbolt, a KITH pedig a Coca-Colát álmodta újra dögös, friss ruháin.

Két – egymástól látszólag távol eső – kultúra ilyen módon való házasítása alapvetően ellentmond mindannak, amit a fogyasztók általában a márka-együttműködésekről korábban gondoltak. Az ételmárkák és a divat összekapcsolása azonban mindezek ellenére a gyakorlatban nagyon is jó ötletnek bizonyult, a jelenség figyelemkeltő, mi több, sikeres – erről beszéltek a FoodBeast podcast műsorában, a The Katchupban is.

Az ilyen kollaborációk sikerének oka valószínűleg a két ágazat működési- és hatásmechanizmusának hasonlósága. Azt ugyanis nehéz lenne tagadni, hogy a fenti két iparág manapság rendkívüli befolyással bír az egyénre;

ezért lehetséges az is, hogy ezek az együttműködések ekkora hatással vannak a jelenkor urbánus kultúrájára – vélekedtek az adásban.

Az pedig kétségtelen, hogy az ételek és a divat közötti valószínűtlen harmónia az utóbbi években eredményezett néhány valóban figyelemreméltó terméket is, ezekből néhányat a FoodBeast https://www.foodbeast.com/news/the-katchup-food-and-streetwear/ csapata is összeszedett:

 
A KITH, a Converse és a Coca-Cola:

Pratchaphan (phon) (@phon90s) által megosztott bejegyzés,

A The Shoe Surgeon és a Pizza Hut:

Nick Jetson (@freshjetson90) által megosztott bejegyzés,

KFC Limited 2017:

Minc Marketing (@mincmarketing) által megosztott bejegyzés,

A Colette és a McDonald’s:

VisteLaCalle (@vistelacalle) által megosztott bejegyzés,

A Bathing Ape és a Heineken:

Bapes Apparel (@bapes.apparel) által megosztott bejegyzés,

A Human Made és a KFC:

HYPEBEAST Style (@hypebeaststyle) által megosztott bejegyzés,

A ComplexCom és Takashi Murakami:

rung pavarodom (@sivanuj) által megosztott bejegyzés,

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.