GasztroHírek  » 

Legyen-e rózsaszirom az italban?

Legyen-e rózsaszirom az italban?

2018.02.18.  | Orbán Szilvia

Szakértők szerint a gin növekvő népszerűsége 2018-ban sem lankad, sőt: újabb trendek várhatók a boróka alapú ital fogyasztásában. Egyre több ízesített gin jelenik meg például idén a piacon – egyesek úgy látják, hogy ez az ital jövője, mások szerint viszont ideje megkongatni a vészharangot. Mindenesetre a briteknél most ismét felbukkant egy különleges, rózsaszirom ízesítésű verzió.

Egy elismert szakértő, Olivier Ward (a Gin Foundry társalapítója) szerint a gin jövőjét az alábbi trendek alakítják 2018-ban:

Gin és bor kéz a kézben

A szakértő szerint a két, egyaránt nagy hagyománnyal rendelkező italkészítési ágazat egyre közelebb kerül egymáshoz. Nem arra gondol, hogy a két nedűt koktélként keverve kezdik majd fogyasztani a bárokban, sokkal inkább arra, hogy ellesik egymás jól bevált praktikáit. Hogy mit jelenthet ez a gyakorlatban? Véleménye szerint

a ginkészítők nyitnak majd a szőlő alapú alkoholok felé,

és a gyártási folyamatban többen nyúlnak majd víz helyett a borok után.

Tisztán, nem keverve

Sokak elhűlnek a gondolatra, de Ward úgy véli: 2018-ban több ember iszik majd gint tisztán. Szerinte ennek két fő oka lesz: az egyik a kalóriacsökkentés, a másik pedig a gyümölcsös ginek megjelenése. A szakértő szerint sok remek gin van a piacon, amely önmagában is megállja a helyét, és nincs szüksége semmilyen „édes rásegítésre”; ez az egyre tudatosabb fogyasztók számára már nem kecsegtető. Másrészt Ward úgy gondolja, hogy az itallal még csak ismerkedők számára a gyümölcsös ízek jelenthetik az ideális bevezetést a ginek világába.

Gin és gyömbér

A gin-szóda és gin-tonik kombó mellett

egyre nagyobb igény lesz a gyömbéres keverésre.

A szakértő úgy véli, hogy a gyömbérsörök piaca általában is erősödőben van, amely trend meg fog jelenni ebben a szegmensben is. Szerinte a gyömbér leginkább a hordóban érlelt ginekkel működik különösen jól.

Alacsonyabb árak

Ward úgy gondolja, hogy a gin ára csökkenni fog, pontosabban megjelennek olyan márkák, amelyek hajlandóak alacsonyabb árú italokat is gyártani – ezt egyrészt gyártástechnológiai, másrészt csomagolástechnikai változtatásokkal tartja elképzelhetőnek.

„Személyre szabott” italok

A helyi, kisebb gyártók fokozatos térnyerése továbbra is az egyik legerősebb trend az ágazatban, azonban a szakértő úgy gondolja, idén az igazi nagy durranás a személyre szabott italok megjelenése lehet. Ward szerint egyre több vendéglátóhely lát fantáziát abban, hogy helyi termelőkkel összefogva, saját igényeiknek megfelelően kifejlesztett gint áruljanak.

Jönnek az ízesített ginek

A szakértő szerint a történelem ismétli önmagát, hiszen mostani népszerűségük előtt, az 1920-as években, az ital már megélt egy hasonló folyamatot. Az ízesített gin a következő időszakban újra népszerű lesz, csakúgy, mint a gyümölcsös vodkák voltak a ’80-as érában.

A rózsaszirmos gin ismét nagy kedvenc lehet

A fenti elgondolást erősíti egy angol márka, a Liverpool Gin is, amely épp Valentin-napra időzítette rózsaszirmokkal felturbózott itala piacra dobását. Az ital „időtlen, virágos aromákat” ígér, amelyeket citrus, édesgyökér, kasszia és persze boróka ízjegyek kísérnek. A gyártó a különleges italt hibiszkusz ízesítésű tonikkal ajánlja fogyasztásra.

„2016-os, limitált kiadása óta vásárlóink folyamatosan ostromoltak bennünket, hogy az ital újra forgalomba kerüljön” – fogalmazott a márka képviselője, aki elmondta, hogy az újragyártás (a szerelmesek napjára való) időzítése természetesen nem véletlen:

„Úgy gondoljuk, hogy ez a gin jellegzetes, romantikus jegyeivel fantasztikus ajándék lehet mindazoknak, akik idén egy kis csavart is szeretnének vinni a szokásos koktélozásba.”

A 70 cl-es palackban árult Liverpool Rose Petal Gin ára 56 angol font ( azaz csaknem 20 ezer forint).

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.