A megállapodás eredményeként Európában a Burger King lesz a legnagyobb olyan étteremlánc, amely növényi alapú hamburgerpogácsát kínál. Világszerte mind többen térnek át flexitariánus étrendre, az Unilever pedig e partnerség révén felgyorsíthatja a növényi alapú élelmiszerekből álló, az állati eredetű termékekhez képest kisebb környezeti lábnyommal bíró termékportfóliójának bővítését. Az ügylet pénzügyi részletei nem publikusak.
„Amikor kilenc évvel ezelőtt megalapítottam a The Vegetarian Butchert,
az volt a célom, hogy a húsimádók számára olyan termékeket alkossak, amelyek a megszokott élményt és ízt nyújtják, ám növényi alapúak.
Elképesztően izgalmas volt együtt dolgozni, és már alig várjuk, hogy a Burger King minden vendége megkóstolhassa. A Rebel Whopper hamburgerpogácsái a jól ismert és kedvelt ízvilágot nyújtják, friss és növényi alapú összetevőkből, marhahús nélkül” – mondta Jaap Korteweg, a The Vegetarian Butcher alapítója.
„Fejlesztő séfjeinket motiválja a kihívás, hogy bebizonyítsák, a növényi étrend nem egyenlő az ízélményekről való lemondással. Tudjuk azt is, hogy az élelmiszeriparban az üvegházhatású gázok kibocsátása a húsok, köztük is főként a marhahús előállítása során a legmagasabb, így különösen fontos számunkra, hogy ezen a téren tudjunk ízletes alternatív megoldást kínálni. Reményeink szerint a hazai vendéglátó szektorban is kedvező fogadtatásra találnak a The Vegetarian Butcher növényi alapú termékei és 2020-tól szélesebb körben is elterjednek majd” – tette hozzá Burján Csaba, az Unilever Food Solutions üzletágának ügyvezető igazgatója.
„Biztosak vagyunk abban, hogy a Rebel Whopper az a szendvics, amit mindenki várt, és ami az ikonikus Whopper formájában kínál kiváló növényi alapú hamburgerpogácsa-alternatívát. Most pedig itt az ideje, hogy a Rebel Whopper önmagáért beszéljen, és meglátjuk, hogy vajon a fogyasztók észreveszik-e a különbséget” – mondta David Shear, a gyorsétterem régióért felelős elnöke.