GasztroHírek  » 

Már megint a Twitteren puffog Gordon Ramsay

Már megint a Twitteren puffog Gordon Ramsay

2017.12.10.  | Orbán Szilvia

Gordon Ramsay nem arról híres, hogy a véleményét megtartja magának. Így történt ez a nemrégiben is, amikor tudomására jutott, hogy egy neves étterem nyomatékosan megkérte a vendégeit, hogy ne fotózzák az ételeket.

Michel Roux-t, a három Michelin-csillagos Waterside Inn séfjét annyira zavarták már az étteremben kattintgató vendégek, hogy kirakatott egy táblát a bejárat mellé, ahol arra kéri a betérőket, hogy felejtsék el a fotózást.
„Tényleg nagyon zavarnak az étteremben fotózók. Ezért raktuk ki a ’Kérjük, ne fotózzanak!’ táblát” – olvasható Roux nyilatkozata a The Telegraph oldalán.

„Mit csinálnak? Lefotózzák az ételt, mert látnak valami különlegeset, szokatlant. De hol maradnak az ízek?” – ecseteli. „Egy telefonos fotó semmit nem tud megmutatni egy fogás ízeiből.”

Gordon Ramsay nem hagyta szó nélkül az esetet. Twitter-oldalán rámutatott, hogy a közösségi média mára létfontosságú marketingeszközzé vált. Szerinte azzal, hogy a vendégek és a véleményformálók egy éttermi fogásról fotókat posztolnak az Instagramon, a Twitteren és a Facebookon, másokat is arra ösztönöznek, hogy ők is kipróbálják az adott helyet és ételt.
„Ha valaki fotót akar készíteni a fogásról, amit kifizetett, azt úgy kellene felfogni, akár egy séfnek mondott bókot. 2017 van” – írja.

Egy másik üzenetben arról beszél, hogy egy-egy ilyen kép valójában ingyen reklám, amiért inkább hálásnak kellene lenni. Hangsúlyozza, hogy a vendégek a lábukkal szavaznak, a fotók pedig növelhetik a vendéglátóhely követői bázisát és újabb üzleti lehetőségeket gerjeszthetnek. Hasonlatként felhozza,

vajon mit szólnának az emberek, ha arra kérnék őket, ne fotózzanak, amikor Ed Sheeran énekel a közelükben?

Ironikusan rámutat, hogy még maga a brit és a francia Michelin Guide is posztol tapasztalatairól lenyűgöző éttermi fotókat, hiszen – ellentétben Michel Roux-val – ők is haladnak a korral.

Azzal, hogy Roux megtiltja a fotózást, egy jelentős hirdetési szegmenst veszít, amelyet ráadásul a vendégek sem díjaznak, véli Ramsay, aki szerint a séf mostani és korábbi megszorításaiból – miszerint az étterembe a férfiak közül csak a zakót viselők léphetnek – tisztán látszik, hogy Michel Roux „elfelejtette, hogy a vendégek a királyok” – írja a FoodBeast.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.