Ahogyan arról mi is hírt adtunk korábban, az idei év egy hatalmas közösségi médiahackkel indult. Január legelején ugyanis egy teljesen ismeretlen, vadonatúj Instagram-profil – amely a beszédes World Record Egg nevet választotta magának – egyetlen, szimpla tojást ábrázoló fényképével letaszította a trónról Kylie Jenner babás fotóját, s ezzel a legtöbb kedveléssel rendelkező Insta-bejegyzés lett a világon. Nem is akárhogyan:
Jenner fotójának 18 millió lájkjával szemben a tojás néhány nap alatt csaknem megháromszorozta a korábbi csúcsot, s ezzel a közösségi média igazi szupersztárjává vált.
Habár senki nem tudta hová tenni, a közben Eugene névre keresztelt barna tojásért milliók kezdtek rajongani, s elindult a merch-biznisz is: a követők megvásárolható pólókon hirdethették büszkén, hogy ők a Eugene-gang tagjai. A kezdeti őrület után január közepén, néhány napra elcsendesedett a tojás profilja, hogy aztán mostanra végül kiderüljön, kik is állnak a rejtélyes poszt mögött.
Január 18-án jött a következő, szöveg nélküli bejegyzés, amely Eugene felületén hajszálnyi repedéseket mutatott. Ezt a fényképet aztán néhány napos különbséggel még több követte, s mind egyre több törésnyommal ábrázolta a net új üdvöskéjét. Aztán a Super Bowlt megelőző napon újabb fotó került a profilra, amely ígéretet tett a talány felfedésére.
A titok mostanra tehát már nem titok: a World Record Egg egyperces Hulu-videóban végül megmutatta, miért is született a rendhagyó Insta-oldal. Eugene figurája a mentális egészség fontosságára, s arra hívja fel a figyelmet, hogy aki ilyen jellegű gondokkal küzd és segítségre szorul, kérjen segítséget, és beszéljen egy szakemberrel. (A segítőkész tojás egy a témában kompetens, amerikai nonprofit szervezet, a Mental Health America /MHA/ oldalára http://www.mentalhealthamerica.net/ irányítja a nézőket.)
A New York Times úgy tudja, hogy a profil tulajdonosa egy londoni reklámszakember, Chris Godfrey, aki Eugene hihetetlen népszerűségének elérése után – amelyet a közben partnerré szegődött Hulu nevű, szórakoztató streaming hálózat is támogatott – vette fel a kapcsolatot a MHA csapatával, írja a FoodAndWine.
Kiderült tehát, hogy a világrekorder tojásnak nincs köze a gasztronómiához,
a fotó azonban nemes célt szolgált,
és a témára sikerült egyedi és kreatív módon felhívni a figyelmet.