GasztroHírek  » 

Menekülnek a befektetők, mi lesz az internet kedvencével?

Menekülnek a befektetők, mi lesz az internet kedvencével?

2019.11.16.  | Orbán Szilvia

A Salt Bae-ként elhíresült internetes mém, Nusret Gökce által alapított Nusr-Et Steakhouse tulajdonosai titkos források szerint azt tervezik, hogy érdekeltségeik egy részét áruba bocsátják.

Az infót közlő Bloomberg egy magát felfedni nem kívánó, azonban az ügyet meglehetősen jól ismerő forrásra hivatkozva írta meg, hogy a steakhouse lánc tulajdonosai akár rövid időn belül megválhatnak érdekeltségeik egy részétől. Az informátor szerint akár egyéni, akár csoportos befektetők is szóba jöhetnek, a nemzetközi érdeklődés ugyanis elég nagy, és a szakértők szerint a Nusr-Et mint önálló vállalat értéke pedig akár az egymilliárd dollárt is elérheti.

A márkáról dióhéjban

Nusret Gökce török hentes és étteremtulajdonos 2017 elején vált szinte egy csapásra híressé, amikor Twitter-oldalára feltöltötte első „sózós” videóját, amelyet pillanatok alatt több millióan néztek meg, és a jellegzetes mozdulat hamarosan az internet egyik legnagyobb mémjévé vált.

Az ezután már leginkább Salt Bae-ként ismert Gökce egyre nagyobb népszerűségre tett szert, aminek köszönhetően a 2010-ben nyitott isztambuli, Nusr-Et nevű étterme mellé hamarosan több másik is csatlakozott Miamiban, Manhattanben, Dubaiban, Mükonoszon, Dohában, illetve Abu Dhabiban.
A márka tehát egész lánccá nőtte ki magát, a felszolgált ételekről azonban erősen megoszlottak a vélemények (erről korábban itt írtunk).

Szigorú üzlet

A márkában Gökce és Mithat Erdem az érdekeltségek 49%-át, míg a milliárdos török üzletember, Ferit Sahenk D.ream Group/ Dogus Restaurants Entertainment & Management nevű cégcsoportja a fennmaradó többit birtokolja. Az információk szerint a Dogus már tavaly decemberben komoly fizetési nehézségekkel küzdött, és nehezen fizette devizatartozásait, ezért mintegy 2,5 milliárd dolláros össztartozásának újrarendezésére kényszerült: egy megkötött egyezség értelmében a csoport hotelekben és éttermekben való érdekeltségeit – a D.ream rendelkezik például a japán Zuma étterem, valamint a Coya és az El Paraguas márkák franchise-ával is – kínálja eladásra.

A holdingcsoport a Bloomberg szerint elhatározta, hogy éttermi üzleteinek növekedését finanszírozandó, részvénykibocsátást (IPO) hajt végre, illetve már tavaly áprilisban, 200 millió dollárért eladta a D.ream International könyv szerinti értékének 17%-át a szingapúri nemzeti vagyonalap cégének (Temasek), illetve a londoni székhelyű Metric Capital Partnersnek.

Mi az az IPO?

Az initial public offering (IPO) részvénykibocsátást, a tőzsdei bevezetés folyamatát jelenti, amikor egy társaság elhatározza, hogy valamekkora hányadát értékesíti a nyilvánosság számára, és a részvényeit bevezeti a tőzsdére. Az IPO végeredményeként a társaság részvényeivel a tőzsdén lehet kereskedni, ám az IPO során a befektetők még az elsődleges kibocsátási folyamatban megvehetik a részvényeket.

Az információkat egyelőre egyik érintett sem kommentálta.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.