GasztroHírek  » 

Mi a közös Carrie Bradshaw-ban és a Nagy Lebowskiban?

Mi a közös Carrie Bradshaw-ban és a Nagy Lebowskiban?

2019.02.01.  | Orbán Szilvia

Ahogy várható volt, a Super Bowl szüneteiben vetített gasztrohirdetések idén sem aprózták el; a sztárokkal megspékelt, új reklámok megjelenését nem véletlenül időzítik épp a nagy mérkőzés idejére, hiszen ilyenkor az Egyesült Államok apraja-nagyja a tévé előtt ül.

Vasárnap majd az Egyesült Államok lakossága egy emberként helyezkedik el a kanapéján kényelmesen, rágcsálnivalókkal és italokkal a kezében, hiszen február 3-án jön az idei Super Bowl, azaz a Nemzeti Futball Liga (NFL) szuperdöntője, amelyet

ezúttal a New England Patriots és a Los Angeles Rams vív.

Az esemény jó ideje már korántsem csak a mérkőzés miatt népszerű, az azt övező körítés sem mindennapi. Az óriási érdeklődést természetesen az élelmiszergyártók sem hagyhatják figyelmen kívül, akik – más hirdetőkhöz hasonlóan – évről évre a közvetítés szüneteiben sugárzott, sztárokkal telepakolt reklámjaikkal örvendeztetik meg nézőket.

Merthogy ezeket a reklámokat majdnem ugyanannyian várják, mint magát a meccset, amin nem is kell annyira csodálkozni: a reklámügynökségek kreatívjai éjt nappallá téve brainstormingolnak hónapokon át, hogy megbízójuk valami vicces vagy meghökkentő hirdetéssel állhasson elő a nagy napon. Az idei, étel-ital témájú felhozatalból már napvilágot látott pár, mutatunk is néhányat.

Stella Artois

A hirdetésben szereplő két karakter jó eséllyel indulhatna a „képernyőn valaha is megjelent legvalószínűtlenebb pár” versenyen, mert bár a Jeff Bridges által megformált Töki Lebowski, és a Sarah Jessica Parker alakításában elhíresült Carrie Bradshaw ugyanabban az évben, 1998-ban lépett az életünkbe, gyakorlatilag két különböző világban éltek.

Ebben a reklámban viszont nem elég, hogy találkoznak,

de az is kiderül, hogy kedvenc koktéljukat (ami Töki esetében egy White Russian, míg Carrié természetesen egy Cosmopolitan) mindketten szívesen dobják egy Stella Artois kedvéért, az éttermi személyzet legnagyobb megrökönyödésére.

 

Budweiser

Amerika kedvenc sörmárkája nemrégiben tért át a szélenergia hasznosítására, így nem meglepő, hogy Super Bowl reklámja is ezt a környezettudatos lépést helyezi a középpontba. A „szél még sosem esett jobban” szlogennel futó hirdetésben egy Clydesdale-lovak által húzott Budweiser-kocsi tetején ülő dalmata lifegő fülei illusztrálják, mennyire jól tud esni egy friss fuvallat – közben persze a háttérben feltűnnek a szélturbinák is, és felcsendülnek Bob Dylan örökérvényű slágerének https://www.youtube.com/watch?v=vWwgrjjIMXA dallamai.

Michelob Ultra Pure Gold

A sörmárka az egy ideje már nagyon futó ASMR-őrületet lovagolja meg. A reklámban Zoe Kravitz suttog érzékien, miközben festői környezetben kinyitja a habzó-gyöngyöző italt.

Mi az ASMR?

Az ASMR-jelenséget talán önálló érzéki-idegi reakcióként fordíthatnánk, de a pontos megnevezésnél lehet, hogy érzékletesebb, ha hangok által kiváltott jóleső borzongásként aposztrofáljuk. Az ASMR videók néhány éve váltak rendkívül népszerűvé. Ezekben halkan suttogó emberek ismétlődő, általában mindennapi tevékenységeket (sütés, fésülködés, írás) végeznek, vagy valamilyen jelenség (eső, macska dorombolása) hangjai hallhatóak felerősítve. Az erre fogékony emberekben ezek a neszek kellemes borzongást, előbb tarkótáji, majd az egész testen végigfutó bizsergést váltanak ki.

Pepsi

Az üdítőital márka idei Super Bowl reklámjában feltűnik Lil Jon, akinek védjegyévé vált OK-ját a belibbenő, „okurrr-t” trillázó Grammy-győztes Cardi B fejeli meg, közben pedig Steve Carell méltatlankodik egyet a pincér kérdésfeltevésén, miszerint: jó lesz a Pepsi?

Bubly

…vagy Bublé? A Pepsi tulajdonában lévő szénsavas víz hozta a kézenfekvőt: a reklámban Michael Bublé egy kisbolt padlóján ülve, suttyomban, de eltökélten javítgatja az italos dobozokon az y-t é betűre.

Devour

A gyorsfagyasztott ételeket forgalmazó márka reklámjából megtudhatjuk, hogy a „fagyasztott étel pornó” a #foodporn-hoz hasonlóan egy létező kategória, amely komoly párkapcsolati nehézségeket is okozhat. Vagy nem. Mindenesetre kreatív.




Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.