GasztroHírek  » 

Rebootol a Yelp?

Rebootol a Yelp?

2019.04.03.  | Orbán Szilvia

Újragondolja magát a világ legismertebb közösségi étteremvéleményező oldala, a Yelp: úgy tűnik, hogy a vendéglátóhelyek értékelése helyett egyre inkább az asztalfoglalások felé nyitnak.

Szakértők úgy gondolják, hogy a Yelpnek nem nagyon maradt más választása. A november eleji drasztikus, több mint 25 százalékos részvényesés után már a felhasználók is érezhetik a változást: bár a site értékeléseit még mindig hasznos átböngészni, ha az ember egy ismeretlen városban keres jó éttermet – vagy akár szépségszalont, autószerelőt vagy kisboltot –, de a klasszikus értelemben vett „yelperség” mára elvesztette presztízsét, írja a FoodAndWine.

A közösségi véleményezés és értékelés korábbi egyeduralkodóinak mára már olyan óriásokkal is meg kell versengenie, mint a Google, amely szintén belépett a piacra, és a bajokat csak tetézték azok a pletykák, amelyek megkérdőjelezték a Yelp korrektségét az oldalon megjelenő véleményekkel kapcsolatban.

A site oldalán elérhető adatok szerint is jól látszik, hogy bár az applikációt használók száma tovább növekszik, a mobilról történő látogatások száma stagnál. Az asztali gépek esetében még látványosabb a gond: ezen a területen (igaz, ez amúgy is egy haldokló szekció) a felhasználók száma drasztikusan csökkent az elmúlt időszakban.

Azonban a problémák ellenére sem szabad megfeledkezni a Yelp masszív adatbázisáról, amelyben 30 ország ezernyi étterme és más vállalkozása szerepel. Lehet, hogy a Yelp már nem a közösségi értékelések alfája és ómegája, de a milliárdokat érő márka úgy tűnik, nem adja fel harc nélkül.

Az új irány pedig az asztalfoglalások és a várólisták kezelése lehet, amelynek fejlesztésébe láthatóan egyre nagyobb energiákat fektet a site. Adataik szerint a Valentin-napi héten rekordot döntöttek azzal, hogy a különböző vendéglátóhelyeken összességében mintegy 5,6 millió embert segítettek asztalhoz ebben az időszakban. A decemberi számok pedig azt mutatták, hogy a Yelp ilyen szolgáltatását igénybevevők száma a negyedik negyedévben megháromszorozódott az előző év azonos időszakához képest.

A Yelp – amely közleményében konzekvensen használja a „fejlődés” szót – így fogalmaz: „A 2018-as termékinnovációnak köszönhetően egyre erősebb kapcsolatokat építünk ki a velünk eddig is partneri viszonyban álló éttermekkel, és ezernyi új hellyel működünk együtt” – írta Devon Wright, a Yelp Restaurants Marketplaces vezetője.

„Mindezek az eredmények a Yelp hosszútávú stratégiájának első gyümölcsei, amelyek az étkezési élmény tökéletesítésére irányulnak – mind a vendégek, mind az éttermek szemszögéből.”

A Yelp egyébként a házhozszállítási bizniszbe is beszállt: az appon belül már található rendelőfunkció is, amely az UberEats-szel és a Grubhubbal száll versenybe.

A sorok között olvasva mindez azt jelentheti, hogy a site anyagi gondjainak egyik legfőbb oka, hogy nehezen talált új hirdetőket, sőt, a régiek megtartása is problémás volt, de a funkcióval bíró területek – mint amilyen az asztalfoglalás, a várólista-kezelés, vagy a házhozszállítás – sokkal kézzelfoghatóbbak az éttermek számára, ezért ezekért a szolgáltatásokért szívesebben nyúlnak a zsebükbe.

„Korábban munkatársaink és üzletvezetőink tapasztalatában, ítélőképességében bíztunk a várólisták meghatározásakor, de a Yelp segítségével ezeket majdnem másfél órával tudtuk csökkenteni. A jól működő ültetési rendszer pedig jó bevételt jelent” – ecseteli a Tony’s Pizza Napoletana egyik üzletének korábbi üzletvezetője, Diego Perez, majd hozzáteszi:

„A site-tal való együttműködés után megértettem, hogy a Yelp próbál nyílt lapokkal játszani, s vége a korábbi, kételkedésre okot adó akcióknak. Igazán jó partneri viszonyt sikerült kiépítenünk.”

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.