GasztroHírek  » 

Robotprofil reklámozza az éttermeket

Robotprofil reklámozza az éttermeket

2019.05.03.  | Orbán Szilvia

A teljesen automata Instagram-oldalt egy élelmes mérnök hozta létre azzal a céllal, hogy a profilban posztolt ételfotókért cserébe ingyen ehessen a reklámozott vendéglátóhelyeken.

A manhattani szakember 100 százalékban automatizálta az általa kreált Insta-oldalt, amelyen időről időre #spon, #ad, illetve #robotspon hashtaggel ellátott ételfotók jelennek meg New York éttermeinek kínálatából. A robotprofil, amely a @beautiful.newyorkcity nevet viseli, már 660 poszt körül, és 30 ezer követőnél jár – ami meglehetősen jó eredmény egy olyan influencertől, aki valójában nem is létezik, írja a FoodAndWine.

Az oldal létrehozóját, Chris Buettit egy kétes hírű „tartalomgyűjtő” profil inspirálta. „A @FuckJerry volt az ötletadó” – mesélte Buetti a Buzzfeednek. „Az oldalt irányító fazonnak sosem kell felfednie kilétét, csak mémeket posztolgat… amelyek legtöbbjét egyébként a neten találja, és aztán egyszerűen lenyúlja. Emlékszem, arra gondoltam: ennek a srácnak talán nem is kell a profilhoz nyúlnia.”

Igazából ez ihlette meg a mérnököt, s a gondolatot hamarosan tettek követték:

Buetti írt egy remek kis programot, amelyben minden automatizált.

Első körben a „robot” tömegével jelölt be követésre találomra kiválasztott Instagram-profilokat, annak reményében, hogy azok bizonyos hányada visszaköveti majd. A következő lépésben az volt a cél, hogy az így szerzett követők ne pártoljanak el az oldaltól – a szakember természetesen ezt is egy önműködő programmal oldotta meg, amely időről időre lájkolja a követők posztjait. A folyamat következő fázisa azoknak a fotóknak a meghatározása volt, amelyeket az oldal újraposztol:

a képeken New York-i városképnek vagy művészien elrendezett ételeknek kell szerepelnie,

azonban az automatának ki kellett szűrnie a promóciós tartalmakat – ezeket Buetti bizonyos szókapcsolatok keresésével (például „link in bio” vagy „buy now”) oldotta meg. A robot újraposztolás előtt azt is vizsgálja, hogy az eredeti fotót a követők milyen arányban kedvelték.

Az élelmes mérnök egy olyan scriptet is írt, amely a posztokat különböző hashtagekkel, illetve előre generált, randomszerűen váltogatott képaláírásokkal („Meg tudod mondani, hol van ez a hely?”, „Nem éltél még, amíg nem haltál meg New Yorkban.”) látja el.



Amint elérte a 20 ezer követőt, a robotprofil újabb akcióba kezdett:

privát üzeneteket kezdett gyártani, amelyben a város éttermeinek ajánlott fel együttműködést.

Az üzlet lényege az, hogy a profil „ingyen étkezés, kisebb ajándékkártya, kedvezmény vagy kupon” fejében népszerűsíti a megkeresett vendéglátóhelyet.

Az akció pedig úgy tűnik, beválik, hiszen Buetti már több ingyenes, illetve kedvezményes étkezést tudhat maga mögött. Amikor az egyik, partner étterem megtudta, hogyan is működik valójában a vele üzleti kapcsolatban álló, foodie Insta-oldal, így fogalmazott:

„Mi végső soron elégedettek vagyunk, hiszen automata ide vagy oda, a poszt, ami rólunk szól, végülis megjelent, és bennünket népszerűsít az oldal tízezres követői között.”

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.