GasztroHírek  » 

Salt Bae megint kiverte a biztosítékot

Salt Bae megint kiverte a biztosítékot

2020.03.19.  | Szöveg: Orbán Szilvia

A sószóró fenomén ismét kereszttűzbe került – most nőknek ajánlott burgerei, és csaknem 30 ezer forintos tejitalai okoztak közfelháborodást.

Nusret Gökce – elhíresült mém-nevén Salt Bae – körül nem csitulnak a hullámok. 2018 és 2019 után már idén is sikerült botrányt kavarnia maga körül. Kicsit olyan érzésünk van, hogy a török hentesből menő étteremtulajdonossá vált üzletember kifejezetten arra játszik, hogy ezekkel tartsa a nevét a köztudatban, ám közben megmaradt renoméját veszélyezteti – de talán csak zajlik a „re-branding”: Gökcének elege lett a sószórós mémekből, és most már

méregdrága shake-jeivel akar a figyelem középpontjába kerülni.

Nusret Gökce sikeres üzletember, aki a világ számos táján, Törökországban, Mükonoszon, az Egyesült Államokban és az Egyesült Arab Emirátusban is működtet éttermeket. A Nusr-Et márkát azonban nem mindig illetik dicsérettel. A minőséget, az adagok méretét, az árakat és a kiszolgálást sok neves sajtóorgánum kritizálta már, köztük például az Eater és a New York Times.

Mostanában újra az étteremlánc nevétől hangos az internet, ugyanis egy sasszemű vendég furcsa dolgokat talált az étlapon, és az erről szóló megosztása rövid idő alatt világszerte elterjedt.

Az emberek két dolog miatt is háborognak.

Az egyik, hogy a Nusr-Et ingyen –

pink buciban tálalt – vegaburgert ajánl a hölgyeknek,

aminek okát sokan nem értik. Ugyan kutatások igazolták, hogy a húsfogyasztást az emberek valahogy a férfiassággal társítják, és az is igaz, hogy a nők között kétszer gyakoribb a vegetáriánusság, mint a férfiak esetében, mégis többen felháborodtak a nemek közötti különbségtételen.

Persze az ingyenes dolgokat – ahogyan a hamburgert is – a legtöbben szeretik, az emberek mégis úgy gondolják, hogy az egészségesebb, növényi alapú étrend támogatásának nem ez volt az ideális módja.

A másik, amin a netezők kiakadtak, az az étteremhálózat továbbra is – finoman fogalmazva – szokatlan árképzése. Az étlapon szerepel például egy 100 dolláros, azaz 30 ezer forintos, aranyleveles hamburger. Nem tévedés:

a burgert tényleg arany levélkével tálalják, amely sokak szerint „teljesen felesleges az ételhez, hiszen ahhoz semmit nem ad sem állagban, sem ízben,

s csupán arra való, hogy a pénzes vendég felvághasson a többiek előtt”.

Létezik egyébként tejturmix is, amelyet szintén aranylevéllel szolgálnak fel. Ezért 99 dollárt kérnek az étteremben, míg a második legdrágább shake ára is „csak” 25 dollár.

Az étlap fotóját egy tweetben közölte a New York Magazine ételkritikusa, Adam Platt is, és a poszt alá számos értetlenkedő, felháborodott hozzászólás érkezett.

„Tök jó, hogy nincsenek vega férfiak (engem és még sokakat kivéve)”

– írta az egyik kommentelő.


Megzavart a ’höööölgyekneeek ingyenes’ felirat. Máris hevesebben ver a szívem”

– fogalmazott más.

Sokakat zavartak az „apró részletek” is; ők például megjegyezték, hogy a parmezán nem igazán vegetáriánus alapanyag, illetve hogy a Juicy és az Easyburger a leírás alapján gyakorlatilag tökéletesen ugyan az az étel.

Ideje lenne lecserélni a Nusr-Et marketingcsapatát? Vagy lehet, hogy csak az emberek ébrednek mostanában bal lábbal, és különös kötekedő kedvvel? A márka egyelőre nem reagált a történtekre.

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.