GasztroHírek  » 

Visszatérhet a cigányzene a jó éttermekbe is?

Három-négy évtizede a cigányzenés éttermek egyet jelentettek a minőséggel – amelyik étterem adott magára, húzatta a vendégek nótáját. A tradíció néhány év alatt kopott meg, hamar elértünk oda, hogy a minőségi gasztronómiában a muzsikusok félelmetesen cikivé váltak.

Manapság csak a legsúlyosabb turistalehúzó helyeken és borozókban találunk cimbalmost, prímást, bőgőt meg brácsást – pont azokon a helyeken, ahol a jóérzésű gasztrokalandor sosem étkezne.

Az, hogy a magyar nótát a konyhai igénytelenséggel kapcsoltuk össze, nem a cigányzenészek miatt van.

Az éttermi muzsikusokat tulajdonképpen a rossz éttermesek tették intő jellé – a zene nem függ össze a séf munkájával.

Fotó: Zirig ÁrpádFotó: Zirig Árpád

Persze, hogy van-e igény a nótára az igazán jó vacsora közben, más kérdés, majd eldönti helyettünk a vendég: a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Hagyományok Háza „Muzsikáló Budapest 2017” névvel pályázatot hirdetett, melynek a célja a cigányzene támogatása és népszerűsítése.

Azok a vendéglátó egységek pályázhatnak, amelyek Budapest turisztikai szempontból frekventált helyszínein működnek, és minimum 30 fő vendég befogadására alkalmasak. Nekik vállalniuk kell, hogy 2017. május 20. és. augusztus 20. között

legalább a hét hat napján, 19 és 23 óra között 4–7 fős cigányzenekarnak biztosítanak zenélési lehetőséget

- hangerősítés nem lehetséges.

Fotó: Zirig ÁrpádFotó: Zirig Árpád

A pályázatokat Pál István Szalonna, Radics Ferenc, Sántha Ferenc, Tóth Kálmán és Kerényi Imre bírálja el.

Önök örülnének, ha két fogás között elhúznák a nótájukat?

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.