Cikkek

Gonda Mariann

2020. május 17.

karantén , vírus , játék , bezártság

Bár óvatosan nyitnak már a teraszok, egy ideig még biztosan ritkábban megyünk étterembe, bisztróba, kerülnünk kell a szoros társasági élményeket. A keletkezett űrt sokan sokféleképpen próbálják betölteni : egyesek kovászt nevelgetnek és kenyeret sütnek vagy más időigényes receptek kipróbálására vállalkoznak, mások inkább házhoz rendelnek vagy ismert séfek főzős videóival szórakoztatják magukat.

A polcokról lekerülnek a gasztroregények és sokan főzünk gondolatban is szakácskönyveinket, magazinjainkat lapozgatva. Kulináris témájú filmklasszikusok vagy könnyed vígjátékok idézik meg az éttermek, éttermi konyhák hangulatát. Unatkozó gyerekeinkkel, kamaszainkkal remek csapatépítő program a közös sütés-főzés, valószínűleg lassabban készülünk el és a felfordulás is nagyobb, de az együtt készített étel ízében ott van a szeretet.

Ha valaki mindezek után még mindig konyháról fantáziál, nos, van lehetőség arra, hogy ébrenlétünk minden percét kulináris szenvedélyünknek szentelhessük. És ehhez ki sem kell tennünk a lábunkat az otthonunkból, sőt

a kalóriaszámláló sem akad ki: a megoldás a társasjáték!

A társasjáték-fejlesztők között is akadnak gourmet-k, mi más magyarázná a főzős tematika izgalmas újdonságait?



Dédelgette már egy étterem nyitásának vágyát? Ha igen, akkor itt a lehetőség, hogy megismerje azt a komplex munkafolyamatot, amely a vendég elégedettségét szolgálja. A KITCHEN RUSH egy kooperatív játék, melynek célja egy középszerű kifőzde felvirágoztatása. Egy étterem üzemeltetésének összes lépése megjelenik a játékban a rendelés felvételtől a mosogatásig, az alapanyag beszerzéstől a munkabérek kifizetéséig. 4 perces körökben kell a lehető legtöbb rendelést teljesítenünk, ehhez nagy hangsúlyt kell fektetni a munkaszervezésre és a készlet-, valamint az erőforrásgazdálkodásra.


 
Virtuóz módon bánik az evőpálcikával és örömmel válogat a nigirik és makik között? Ebben az esetben a SUSHI ROLL lehet az Ön kedvence.

Ez egy szerencsén és kombinációs készségen alapuló kockajáték,

amely a korábban nagy sikert arató Sushi Go kártyajáték továbbfejlesztett változata. Ebben a verzióban a játéktábla a japán éttermek futószalagos koncepcióját eleveníti meg, egy menet három körből áll és körülbelül 20 percig tart.


Szintén az ázsiai ételek kedvelői lelhetik örömüket a NYERŐLEVES elnevezésű kártyajátékban, amelynek csomagolása az instant levesre hajaz. A játék célja, hogy összegyűjtsük levesünk hozzávalóit az ellenfeleink elől, és megakadályozzuk hogy azok nem kívánatos elemeket csempésszenek a tálunkba, esetleg kilopjanak onnan valamit egy óvatlan pillanatban.
 


Az intellektuálisabb beállítottságú gasztrománok sem maradnak szórakozás nélkül.  A KAPCSOLJ! kooperatív műveltségi kártyasorozatban ugyanis megjelent a Konyhaművészet témakör. A játékban a képes rejtvénykártyákat kell a szókártyákkal összepárosítanunk. Tudásunkat öt nehézségi szinten tesztelhetjük.


 
Aki a partihangulatot kedveli,

próbálja ki a magyar-német fejlesztésű SPICY-t, amely egy blöffölős kártyajáték.

A játékosok bemondják a lerakott kártyájukon szereplő fűszert és annak erősségét, vagyis egy színt és egy számot, az ellenfelek pedig elfogadják vagy hazugsággal gyanúsíthatják meg. A pókerarc előny, a jókedv pedig garantált.
 


A végére pedig egy igazi kuriózum : a KOSMOPOLI:T. Francia fejlesztés, de nem szükséges hozzá nyelvtudás. Eredetileg nem is főzős játéknak készült, hanem a Földön beszélt nyelvek sokszínűségét hivatott megismertetni a nagyközönséggel. Az együttműködésen alapuló játékban egy éttermet vezetünk, amely a világ minden részéből származó specialitásokat kínál. Első lépésben kiosztjuk a szerepeket: 1 felszolgáló, 1 főúr, a többi résztvevő pedig szakács lesz. Az étterem furcsasága, hogy egyik vendég sem beszéli a személyzet nyelvét.

A felszolgáló tehát felveszi a rendelést, amelyet csak ő hallhat (egy applikáció biztosítja a hanganyagot), majd hallás után elismétli azt a lehető legpontosabban a főúrnak, aki fonetikusan feljegyzi az asztal számával együtt. A szakácsok ez alapján megpróbálják beazonosítani a rendelést a kezükben lévő kártyákról, amelyek mindegyike egy bizonyos régió hat jellegzetes ételének nevét tartalmazza. Ha sikerül, akkor egy másik pakliból ki kell keresnünk az ételhez tartozó szimbólumot, a rendelés ezzel válik teljesítetté. A hallott szöveg megismétlése, annak leírása, majd értelmezése gondoskodik a vidámságról.