A cikk a honlapuk tartalmi és képi megújulása előtt készült.


Hírek

Orbán Szilvia

2019. november 25.

A briteknél egyre nagyobb trend, hogy a vendéglátóhelyeken tányér helyett olyan palatáblákat használnak, amelyeket eredetileg tetőfedéshez gyártottak.

A főként pubokra jellemző stílus lényege, hogy az ételt nem hagyományos tányérokon tálalják, hanem – általában szürke – palatáblákon. A gyártók ennek hatására sok helyen már reagáltak is az új célcsoport megjelenésére, aminek az építőipar nem feltétlenül örül, ugyanis a megnövekedő érdeklődés az utóbbi években jócskán megnehezíti a tetőfedéshez használt cserepek beszerzését, írja a brit Mirror



A trend ráadásul már nem csupán a meleg ételeket is kínáló pubokban, de az éttermekben is terjed, sőt, a vendégek egy része már otthonában is örömmel hódol az új divathóbortnak, és szívesebben használ porcelán tányér helyett palatáblát.

A divat azonban nem a legjobban időzített, hiszen a Kínából érkező nyersanyag a szegényes infrastruktúra, illetve az új szabályozások miatt egyre lassabban érkezik meg a brit építőipari cégekhez.

„Az elmúlt időszakban egyre nagyobb a kereslet a természetes palakő tányéralátétekre és terítékekre, és a kőfejtők számára ez egy kevésbé problémás, ráadásul jobban is jövedelmező szegmens”, magyarázza Philip Brooke, az EPB építőipari cég vezetője.

„Megfigyelhető, hogy a kínai kőbányák számára fontosabb lett a vendéglátásból érkező kereslet, ami háttérbe szorítja a hagyományos, építőiparból érkező megrendelőket”, folytatja. „Ez most a divat. Bemész egy étterembe, ahol tetőcserépen kapod az ételt. A vendégek szerint ez szép.”


Brooke tapasztalata szerint a hiányhoz ráadásul az is hozzájárul, hogy a kínai kormány gyártást szabályozó, versenyképességet fenntartó intézkedései számos kőfejtő bezárásához vezettek, s egyre több gyártó dönt az üzemek, égetőkemencék felszámolása mellett. Sok építőipari cég került így kiszolgáltatott helyzetbe – neki például Brazíliából kellett utánpótlást szereznie, hogy pótolni tudja a Kínából kieső mennyiséget. Ezek az okok tehát együttesen hatnak a kínálatra, amelyek aztán meglehetősen károsan érintik a brit építőipart, ugyanakkor egyre szívesebben szolgálják ki a vendéglátást.