Magyar ízek

MKO, kép: Pixabay

2021. október 12.

A karantén és az elmúlt másfél év változásaira és kihívásaira válaszul számtalan újdonsággal jelentkezik a két karrierváltó édesanya társadalmi vállalkozása.

Az ittaszezon.com társadalmi vállalkozásként azt a célt tűzte ki maga elé, hogy segít megtenni az első lépéseket egy fenntarthatóbb táplálkozás és életmód felé vezető úton, hiszen azzal, hogy hazai és szezonális ételeket fogyasztunk, már mi is tettünk valamit a környezetünk megóvása érdekében, miközben a hazai családi gazdaságok fennmaradását támogatjuk.

Igazi szerelemprojektként indult, Zsuzsa és Zsuzsi, a két karrierváltó édesanya nagyvállalati pályájukat hagyták ott a kezdetben csupán hobbiként űzött kezdeményezés kedvéért. A legegészségesebb, tápanyagokban leginkább gazdag ételeket szerették volna a gyerekeik elé tálalni, ezért egy nyári délután a gödi Duna parton elhatározták, hogy elhozzák a vidék legfinomabb és legegészségesebb ízeit a városlakók számára.

Ma már hat anyuka dolgozik a csapatban és közel húszezer regisztrált felhasználójuk van. Kezdetben alig néhány termelővel működtek együtt, akik pop up vásárokon juttatták el termékeiket a vásárlóknak. Ahogy a kínálat és a kereslet is nőtt, egyre több hazai termelő csatlakozott az ittaszezonhoz, és mára több, mint 70 családi és kisgazdaság árui elérhetők az online piacterén.

“A válság minket megerősített abban, hogy igenis helyben kell keresni a megoldásokat. A helyi, rövid ellátási rendszerek tudnak rugalmasan reagálni váratlan helyzetekre, mint pl a karantén volt.

Egyszerűen ez a fenntarthatóbb. Ám a helyi, kisebb léptékű folyamatokat nem lehet íróasztal mögött megtervezve általános megoldásokkal modellezni, majd egy sablon szisztémát ráhúzni. De manapság elvárható, hogy egy alternatív kezdeményezés is lehessen kényelmes és profi” – meséli Répássy Zsuzsanna, ügyvezető alapító.

Céljuk mindig is az volt, hogy platformot kínáljon a termelők számára, hogy termékeiket könnyebben juttassák el a végfelhasználók számára. Az utóbbi másfél év tanulságaira válaszként az platform teljes átalakuláson ment át, a termelői és fogyasztói igényekre reagálva újratervezték a honlapot, így könnyebben kezelhető, átláthatóbb, az oldalra látogatók egyszerűen navigálhatnak a sokrétű kínálat között.

Az azonban továbbra is igaz, hogy nem minden érik egyszerre, nem mindent tudnak egyszerre leszüretelni vagy előteremteni a gazdák, ezért a nagyáruházakkal ellentétben nem minden elérhető ugyanabban az időpontban. Minden a maga idejében érkezik, ahogy a természet lehetővé teszi.

“A termőföld és a kiszámíthatatlan időjárás valóságosságát hoztuk összhangba a versenyszféra egyszerűsített, automatizált megoldásaival és a mai fogyasztó elvárásaival egy részletes Service Design folyamaton keresztül. Ennek során szolgáltatásunk folyamata és maga a platform is teljesen friss, valóságos és működtethető lett.

Számunkra is nagy élmény volt ennyiféle szempontot összegyúrni és együttműködni egy pozitív hatásért ennyi érintettel: a kistermelőktől a logisztikán és csomagolókon át a legprofibb kényelmi szolgáltatásokhoz szokott városi fogyasztókkal”

– teszi hozzá Hámori Zsuzsa, a cég CPO alapítója.

Hamarosan új bloggal is találkozhatnak a követőik: nem szeretnének “szuperzöldek” lenni, inkább élhető módon, stresszmentesen közelíteni ehhez a témához. Kimondott céljuk, hogy heti menütervezővel, receptötletekkel, a hazai gyümölcsöket és zöldségeket népszerűsítő írásokkal segítséget nyújtsanak az olvasóknak a szezonális és fenntartható táplálkozás felé vezető úton.