Cikkek

Orbán Szilvia

2020. február 4.

Ahogy azt már megszokhattuk, a 2020-as reklámokban is hemzsegtek a sztárok.

A Super Bow laz amerikai foci legfőbb eseménye, amikor is az NFL bajnokság két konferenciájának (AFC és NFC) győztese méri össze az erejét.

Az Egyesült Államokban kisebb nemzeti ünnepként nyilvántartott esemény – amely a világ más tájain is milliókat ültet a képernyők elé – talán az egyetlen olyan tévéműsor, amikor az emberek egyáltalán nem bánják a közbeiktatott reklámszüneteket, ugyanis az ilyenkor sugárzott hirdetések általában sokkal szórakoztatóbbak az átlagnál, ráadásul hagyományosan tele vannak sztárokkal.

A legnagyobb világmárkák – most például a Volkswagen, a Cheetos, a Pepsi vagy az Apple is – küzdenek azért, hogy az óriási nézettségű sportmérkőzés alatt a tévécsatorna leadjaa reklámjukat, s ezért elképesztő összegeket hajlandóak fizetni.

Az 54. Super Bowlt február 2-án, vasárnap rendezték meg a miami Hard Rock Stadionban, ahol a himnuszt Demi Lovato énekelte, míg a szünetben két vérbeli latina, Jennifer Lopez és Shakira szórakoztatta gigashow-jávala a nagyérdeműt.

Természetesen az élelmiszeripar nagyágyúi sem akarnak kimaradni, és a közvetítés szüneteiben évről évre az ágazat szereplői is szép számmal képviseltetik magukat. A Super Bowlra szánt reklámokat, vagy az azokat beharangozó kedvcsináló videókat, a szokásoknak megfelelően, idén is hamarabb kiadták, így már az esemény előtt lehetőségünk volt kicsit körülnézni, milyen a felhozatal.

Hírességekből most sincs hiány, a hirdetésekben feltűnik például Jimmy Fallon, Sam Elliott, John Cena, Missy Elliott, Molly Ringwald, Wesley Snipes, sőt, még MC Hammer is. Mutatjuk, mit találtunk, lehet szemezgetni:

Cheetos

A márka egy ideje nem képviseltette magát a Super Bowl reklámozói között, de idén egy teljes hosszúságú, 30 másodperces hirdetéssel tér vissza, amelyben maga MC Hammer népszerűsíti a Cheetos legújabb termékét, a popcornt, illetve a sajtos port – ez a Cheetle – amibe a pattogatott kukoricát beleforgatják. A reklám teaserében azzal viccelődnek, hogy Hammer legnagyobb slágere is azért született, mert a rapper ujjaira is Cheetle ragadt.

Mountain Dew

Az üdítőital reklámjában a Breaking Bad sztárja, Bryan Cranston tör be Diana Ross lányának ajtaján úgy, hogy azt még Jack Nicholson is megirigyelné a Ragyogásban – csak azért, hogy a szomjas nőnek átadjon egy palack cukormentes Mountain Dew-t.

Michelob Ultra

A diétás sör hírességekkel telepakolt hirdetésében a pankrátorból lett színész, John Cena edz a tévés-komikus Jimmy Fallonnal. Utóbbinak eléggé nehezen megy a tréning, de aztán Cena bátorítására erőre kap.

Pepsi

A márka idei Super Bowl reklámjában H.E.R. és Missy Elliott a The Rolling Stones megaslágerét, a Paint It Blacket gondolta újra – az egész apropója pedig az, hogy a Pepsi Zero Sugar új, matt fekete csomagolást kapott.

Pringles

A márka egy Rick and Morty-átirattal rukkolt elő, ahol Rick rájön, hogy egy Pringles-reklámban ragadtak, ahonnan nincs menekvés.

Michelob Ultra Pure Gold

A márka, testvér-termékével ellentétben komolyabb vizekre evezett, és arra hívja fel a figyelmet, hogy az Egyesült Államokban a gazdaságok csupán 1 százaléka organikus. Ezért hirdettek akciót „6-ot 6-ért” néven: minden egyes 6-os pakk sör megvásárlása után a vállalat 6 négyzetláb, azaz kb. fél négyzetméter termőföld organikussá változtatásában segédkezik.

Doritos

A tortilla chips márka újragondolt Cool Ranch ízesítésének reklámjához Li lNas X-t és a színész Sam Elliottot sikerült megnyerni, akik egy vérbeli vadnyugati táncversenyben mérik össze tudásukat – persze egy zacskó chips a nyeremény. Az előzetes kedvcsinálóban Elliott, színészi tehetségét villogtatva adja elő az Old Town Road című dal szövegét.

Avocados From Mexico

Az avokádót a nyolcvanas évek egyik leghíresebb tinisztárja, MollyRingwald népszerűsíti tipikus teleshopos műsorvezetőként, lehetetlenebbnél lehetetlenebb, avokádó-ihlette termékeket ajánlva – persze óriási árkedvezménnyel.

Bud Light

A Bud Light sörmárka a rapper Post Malone-t vetette be, és mindjárt két reklámot is leforgattak, amelyek közül a nézők választhatták ki, végül melyiket adják le a mérkőzés reklámszünetében.



Budweiser

A Budweiser idei reklámját, a „Tipikus amerikait” a rendező-forgatókönyvíró nagyágyú, Kathryn Bigelow jegyezte, amely erősen pengette az érzelmi húrokat.

Heinz

A Heinz reklámjáról cikkünk születésekor annyit lehetett tudni, hogy a 30 másodperces reklámidőt 4 különálló kis egységre tagolták, és egy vadiúj terméket, a tavasszal polcokra kerülő Honey Racha szószt népszerűsíti.


Little Caesars

Az USA harmadik legnagyobb pizzalánca a színész Rainn Wilsonnal forgatott vicces reklámot, amelyben a házhozszállítást promotálják – közben mondjuk csődbe megy egy kenyércég is.

Planters

A snackeket gyártó nagyvállalat Super Bowl kampányában a cég kabalája, Mr. Mogyoró áldozza fel magát azért, hogy egy baleset után Matt Walsh és Wesley Snipes ne zúzza halálra magát.  A reklámot a kosaras legenda, Kobe Bryant tragikus halála után, úgy tudjuk, végül nem vetítették le.

Pop-Tarts

A félkész, kenyérpirítóban megpirítandó, édes töltelékes tészta hirdetése a sós-édes ízkombinációt népszerűsíti Jonathan Van Ness-szel, mondván, hogy végre sikerült megjavítaniuk az eredeti sósperecet, mert az végre Pop Tart formában is kapható.

SodaStream

A Pepsico szódás leányvállalatának kedvcsináló videójában a tudományos-ismeretterjesztő műsorok népszerű arca, Bill Nye épp arról beszél, hogy embert küldeni a Marsra még meglehetősen távoli terv, ám miután kortyol néhányat a buborékos vízből, ráeszmél, hogy lehet, hogy téved. A teaser záró képsorán a „valami nagy dolog fortyog – 2020. 02.02.” felirat olvasható. A rejtélyre a reklámból derül fény.

Snickers

A márka #SnickersFixtheWorld kampányában az emberek arról énekelnek, mi a baj ma a világgal, aztán arra jutnak, hogy lehet, hogy a bolygó csak egy Snickers-re vágyik, ezért új, rekorder csokijukat – amely valóban elkészült, és nagyjából 41 ezer eredeti csokiszeletnek felel meg – egy hatalmas lyukba vetik, hátha ettől a Föld jobb kedvre derül.