Cikkek

Kitzinger Szonja

2023. május 23.

A londonban élő magyar tervező dolgozott a Guccinak és számos luxusmárkának. Erdei Gergely azonban mosta divat után saját márkájára és a lakberendezésre fókuszál. Kollekcióiban az asztalkultúra és a terítés szerelmesei találnak erős vizualitással bíró, karakteres darabokat.


Az alkotóról elnevezett márka, a gergeierdei a Covid idején született, és félévente jelentkezik új kollekcióval. A tárgyak úti élményeket hívtak be az emlékezetbe egy olyan érzékeny időszakban, amikor az utazás nem vagy csak korlátozottan volt lehetséges. A terítők, tányéralátétek, poharak, az étkészlet, a kínálóedények motívumgazdag világot közvetítenek – ízeket, illatokat, színeket, utazások hangulatát csempészik az otthonokba. A művész remekül ráérzett arra, hogy egy tárgy, amelyre talán nincs is szükségünk – legyen szó akár egy újabb terítőről vagy tányérról –, jó, ha közvetít egy életérzést, mert az biztosan kiváltja a birtoklási vágyat.


KICSIT MAGYAR IS


Erdei ügyesen mixel stílusjegyeket és periódusokat, méghozzá rendszertelenül, amitől a munkái időtlenek. EGyik közelmúltbeli kollekciója a Herculaneum nevet viseli, melyet a 70-es évek floridai, Palm Beach-i, Róma környéki és az olasz riviérán tetten érhető „jet set”-életmódja ihlette. A kollekció részeként tányérok, poharak, tányéralátétek, kínálótálak, művészeti nyomatok, díszpárnák vásárolhatók meg. A textilen és plakátokon fellelhető Positano vagy Portofino szavak a napsütötte Ligur-tengerpartra repítenek, az étkészletek izgalmas színkombinációi lusta ebédeket idéznek, kristályüvegben gyöngyöző proseccóval. A kagylóval díszített tá-nyérokon a festés stílusában feldereng a magyar ecsetkezelés, amit Erdei megerősít: a tányérokat egy hazai manufaktúrában készítik.




KAVICS AZ ÁLLÓVÍZBEN


Hogy miért fontos a teríték az alkotó számára? Azt mondja, életünk lényegi része a Covid után az asztal, ahol mindenki összegyűlhet, ezért úgy gondolta, ennek szenteli tavaszi–nyári kollekcióját. Munkájával a most divatos, letisztult lakberendezési trendek állóvizébe dob kavicsot. Tárgyai hasonlóan merészek, mint lakberendezési vonalát tekintve a Hermès, a Dolce & Gabbana és a Versace, mégis egy árnyalattal konszolidáltabb. Jó hír, hogy a kollekció darabjai egyszerűen beilleszthetők bármilyen otthonba, önmagukban is szemmágnesek, így már egy- két megfelelően pozicionált tányéralátét is képes friss energiát vinni a térbe.



Erdei Gergelyről: Londonban élő művész és tervező, a London College of Fashion divattervező szakán végzett, dolgozott a Guccinál a cég női ruházati tervezőcsapatában, majd hímzéstervezőként és illusztrátorként tevékenykedett ugyanitt. Később több luxusmárkával kollaborált, itthon például a Vass Cipővel.




Amire a Gicci tanította: „A luxusmárkánál megtanultam, hogyan kreáljunk történetet a legegyszerűbb termék köré, illetve, hogy mennyire fontos a vizuális kommunikáció. Szerintem egy termék esetében a luxus nagyon tág fogalom. Nem csak a kidolgozottságot vagy a brandet testesíti meg, hanem akár azt is, hogy olyan átgondolt tervezői darabokat használ a vásárló, amelyek mögött hosszas kísérletezés és fejlesztés áll, valamint, hogy szinte minden termék kézi munka eredmenye. Fontosnak tartom, hogy szép tárgyakkal vegyük körbe magunkat, mert ezek a tárgyak kihatnak az egész napunkra és lelkiallápotunkra.


Erdei Gergely Instagram profilját is érdemes felkeresni további munkáiért.


Fotók: Erdei Gergely archívuma

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra

Kapcsolódó cikkek