Cikkek

Orbán Szilvia

2020. szeptember 8.

Leparkolni a szabad ég alatt, és közvetlenül az oldalkocsiból inni a friss kávét – így aztán lehet adni a romantikának!

Sydney az ausztrál kávémozgalom úgynevezett harmadik hullámának epicentruma: a városban gyakorlatilag

egyetlen kávészem sem ejthető le anélkül, hogy az ne egy baristára, vagy egy kifinomult ízlésű kávéimádóra essen.

Ha mindehhez hozzávesszük Sydney virágzó motoros kultúráját is, lényegében csak idő kérdése volt, mikor ötlik fel valakiben az a gondolat, hogy ezt a két izgalmas világot összehozza.

Úgy tűnik, nem kell tovább várni, ugyanis megszületett a szerelemgyerek: valaki egy csodaszép, oldalkocsis Uralból készített mobilkávézót, írja a BikeExif


Az elgondolás ugyan nem teljesen eredeti – hiszen hasonló épült már például a portlandi See See Motorcycles berkein belül is korábban – mégis, ez az, ami sokak számára reménykedésre ad okot: talán annak vagyunk a tanúi, hogy az egyedi motorépítések palettája egy új műfajjal gazdagodik?

Komoly Tetris volt mindent elhelyezni

A csodaszép, ízléssel megvalósított járgány a Gasoline Motor Co., konkrétan pedig Jason Leppa és Sean Taylor munkája, akik egy növényi alapú „tejtermékekkel” foglalkozó cég, a The Alternative Diary Co. számára építették át az orosz bokszermotort, promóciós célokra.

Az építési folyamat nem volt egyszerű, hiszen egy szokásos munkához képest most nem álltak rendelkezésre nagy számban olyan korábbi példák, amelyek irányt mutathattak volna az alkotóknak abban, hogyan is érdemes hozzáfogni a már szovjet időkben is gyártott legenda „kávézósításához”.

Mivel maga a motorkerékpár nem igazán igényelt különösebb javítást, illetve frissítést sem, a Gasoline szakemberei inkább az oldalkocsira összpontosítottak. A Chunk Design kreatív csapatával kiegészülve a személyszállító csatolmányt szép lassan pöpec kis baristaállomássá alakították.

A kihívás viszont nagy volt, hiszen

nem csak egy önmagában is méretes espresso gép beépítése volt a feladat, hanem ezen felül egy hűtőt, egy kávéőrlőt, egy kancsóöblítőt, illetve egy szeméttárolót is be kellett préselni valahogyan a kasztniba.

Az építőknek ráadásul a vízvezeték rendszer és az áramellátás kiépítésének problematikájára is megoldást kellett találniuk, ami tovább nehezítette az amúgy is jelentős vállalkozást.


A számos mozgó alkatrész miatt az elején az egész projekt egy komoly Tetrishez hasonlított leginkább, így elengedhetetlen volt, hogy CAD programokkal kezdődjön a tervezési folyamat.

Minden a legjobb helyre került

A Gasoline csapata először is az egész járgányt újrahuzalozta, majd következett a beépítés. A motor oldalkocsijának hátsó részében, pontosabban inkább tetején kapott helyett egy remek La Marzocco kávégép, amit speciális, gumival borított csövekre építettek, hogy a menet közbeni rázkódástól a lehető legjobban védjék a masinát.

Mellette, a motor poggyásztartóján csücsül a szintén rezgésbiztosan beépített kávédaráló, baloldalon pedig egy praktikus, acél munkapultnak is akadt némi szabad terület. Az oldalkocsi középső részére építették a 15 literes, gázzal üzemelő hűtőt, amelyet egy 12 V-os kompresszor működtet, míg a járgány alatt található a 45 literes, pumpával és szűrővel, valamint szintjelzővel felszerelt víztartály.


A kocsi legelején ajtót vágtak, hogy legyen mód a tárolásra, így a kávé mellett van hely a csészék, a kanalak, a cukor, sőt, még egy napernyő számára is.

Az Ural önmagában is egy robosztus, erős motor, amelynek alváza képes megbirkózni a mobil kávézó szállításának feladatával, de az építők biztosra mentek, és inkább azt is megerősítették, így a járgány valóban

nem csak arra jó, hogy egy helyben álljon, és úgy készítsen jó kávékat, hanem arra is, hogy két kávé között rendületlenül a poros, elhagyatott ausztrál utakat rója


– igaz, óvatosan.

„A 80 km/h meg se kottyan neki” – fogalmazott az egyik építő, Jason. „Nem hiszem, hogy a megrendelők ennél többel mennének, amikor a jármű meg van rakodva.”

A motor végül klasszikus, mélykék fényezést kapott – az átgondolt és ízléses fogatra jó ránézni. Mi szívesen látnánk az utakon, és meg is kóstolnánk, milyen a kávéja.