Hírek

MKO

2020. augusztus 6.

A koronavírus árnyékában a magyar csúcsgasztronómia szereplőinek közreműködésével gasztrofesztivált szervezni merészség. A Séf Fesztivál alapítói azonban még egy csavart visznek a programba, hiszen nem a megszokott szabadtéri rendezvényes, food truckos, street foodos, bódés, hangulat fogadja majd a látogatókat.

A tihanyi Belső-tó partján a Képzőművészeti Egyetem művésztelepén, az egykori tihanyi apátsági majorban a levendula szárító árnyékában egy pajta alatt várják majd a vendégeket augusztus 20. és 23. között a terített asztalok.

A fesztivál egyik alapítója és igazgatója Pongrácz Péter elárulta:

„Minket nem a multik támogatnak, hanem a hazai alapanyagtermelők.

Friss vágásból érkezik a mangalica a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének köszönhetően, beregi csirkéből készül a pörkölt, partnerünk a Hússzabóság és a Mészársteak, a meggyfán füstölt balatoni angolnáért a fesztivál BBQ és grillmestere, Stoller Márton felel. Helyi a paraszt sajt, lesz Mayer szörp, ők családi vállalkozás, gyümölcsleveket kapunk a Dér Juice-tól, a Bortársaság válogatott balatoni borokból állította össze a borsort, a Francois nyerspezsgői pedig már a reggelit is remekül kiegészíti majd. Ők mind-mind hazai termelők, hazai vállalkozások és márkák, akiket unszolni sem kellett, hogy álljanak mellénk, amikor merész ötletünkkel megkerestük őket.”


Az igazgató elmondta, hogy

egyszerű, mindenki által könnyen beazonosítható ételeket kínálnának, ahol nem újraértelmezni szeretnénk a magyar konyha kiváló fogásait, hanem a legmagasabb minőségben, kizárólag hazai alapanyagok felhasználásával szeretnének csúcsminőségben előállítani azokat.

„Az is fontos szempont volt, hogy ezek a nyári vízparti időtöltéshez, a baráti összejövetelek hangulatához illeszkedjenek. Az ételeink közös és többszörösen kipróbált értékmérője, hogy felolvasva őket tíz 35 pluszos emberből kilencnek megindul a nyálelválasztása, mert eszébe jutnak az otthon ízei, a közös grillezések, bográcsozások, amik általában beszélgetésbe, közös asztali élményszerzésbe torkollnak.  Mindezt a hangulatot, ezt a szándékot a négy séfnek, Széll Tamásnak, Segal Viktornak, Wolf Andrásnak és Varju Viktornak tökéletesen sikerült leképeznie és kínálattá formálnia, melyhez értő és érző szakemberként csatlakozott Mihályi László a váci Mihalyi Pattiserie cukrászmestere és tulajdonosa és a fesztivál BBQ- és grillmestere Stoller Márton.”

Az árak fixek, 10.000 Ft a reggeli, 25.000 Ft az ebéd, ill. a vacsora, ami korlátlan fogyasztást biztosít a vendégeknek a séfek által kizárólag erre az alkalomra megálmodott menüből, a hozzá válogatott borokból, egyéb italokból. „A koncepciónk abban különbözik minden más eddigi gasztrofesztiváltól, nagyobb létszámú eseménytől, hogy egyszerű, könnyen megérthető ajánlattal fordul a vásárlók felé.

Szeretnénk egy előre befizetett konkrét összegért kiváló séfek által összeállított, minőségi alapanyagokból, könnyen beazonosítható, érthető elnevezésű és közkedvelt, erre az alkalomra készített hagyományos ételeket kínálni.

Más fesztiválon van egy belépőjegy, ami a bejutást garantálja, ezt követően pedig sorban állva, tülekedve, az esetek többségében ülőhely nélkül, a belépő többszörösét költik el fabódékban, vagy foodtruckoknál. Mi azt a verziót szeretjük, és magunk is azt választjuk, amit mi kínálunk most. Ahol a koncepció lefektetésének az volt az alapja, hogy a vendég jól járjon, mind a fogyasztás korlátlanságát, mind a kényelmi szempontokat illetően.” – mondta el Pongrácz Péter.

A kapunyitást megelőző bő egy héttel el kell kezdődnie a konyhai munkának, előkészítésnek, alapanyagok beszállításának, a felhasznált élőállatok frissvágásának. Természetesen, kevesen gondolnak bele, de többezer adag étel elkészítése négy napra nem kis mutatvány még egy ilyen felkészült, kiváló szakemberek által irányított és felügyelt csapat számára sem. „Hiszünk a minőségben, hiszünk a minőségbiztosításban, mint ahogy hiszünk abban is, hogy a jó munkához idő kell!” – tudtuk meg. Az sem sokadlagos szempont, hogy nem szeretnék ezeket a remekműveket pocsékba készíteni, kidobni, ezért szokatlan értékesítési stratégiát követnek: tíz nappal a rendezvény előtt lezárják a jegyeladást.