Hírek

Orbán Szilvia

2020. október 22.

szupermarket , világűr , nuggets , brit

Kis lépés az embernek, hatalmas ugrás a nuggetnek - egy brit áruházlánc szokatlan módon ünnepelte meg a születésnapját.

Azt gyanítjuk, felnőtt pár generáció, amelyik mindig azt hallotta a szüleitől a vacsoraasztal mellett, hogy az étel nem játék, azonban van egy brit szupermarket-lánc, amely legutóbbi ötletével az étellel való szórakozás teljesen új szintjére lépett:

kedvenc terméküket ugyanis kilőtték a világűrbe.

Az Iceland nevű áruházlánc idén a fennállásának 50. évfordulóját ünnepli, és ezt a születésnapot igazán rendkívüli módon szerette volna emlékezetessé tenni. A bolthálózat elgondolkodott azon, vajon melyik az a termék, ami a kezdetektől a kínálat szerves részét képezte, és amikor felismerték, hogy ez nem más, mint a szerény, mostohán kezelt csirke nugget, méltóképpen szerették volna ráirányítani a figyelmet. Annál is inkább, mert a szupermarket adatai szerint a különböző formájú csirkefalatokból egyetlen héten nagyjából 10 millió darabot adnak el még ma is.

Az áruházlánc felvette a kapcsolatot a Sent Into Space nevű céggel, amely lényegében azzal foglalkozik, hogy szokatlan marketingeszközként cégek termékeit küldi ki az űrbe, pontosabban a sztratoszférába.


„2020 egy nagyon fontos év a számunkra, hiszen az 50. születésnapunkat ünnepeljük” – fogalmazott közleményében az Iceland kereskedelmi igazgatója, Andrew Staniland. „Olyan eseményt szerettünk volna, amely méltó az alkalomhoz. És hogyan tudnánk jobban megmutatni, hogy a termékeink nem e világiak, mint azzal, hogy a vásárlóink egyik kedvencét felküldjük az űrbe?

Az elmúlt hónapok során rengeteget változtak a vásárlási szokások, melynek szerves része volt a fagyasztott termékek iránt jelentősen megnövekedő kereslet is.

Mi mindenesetre a továbbiakban is folytatjuk az évfordulós ünneplést, amellyel vásárlóink támogatását szeretnénk megköszönni.” Az elsőre teljesen elborult ötletnek tartott projekt idővel valós tervvé állt össze, amely végül egy elég komoly látvánnyal szolgáló utazásban teljesedett ki:

„Valóban, az áruházlánc felkért bennünket, hogy lőjünk ki egy csirkefalatkát az 50. születésnapjukon” – olvasható a Sent Into Space honlapjára kitett nyilatkozatban, amelyben elmagyarázzák, pontosan milyen útra is vitték a vásárlók kedvenc termékét:

a csibefalat átutazott a Föld atmoszféráján, míg végül elérte a 33,5 kilométeres magasságot – ehhez nagyjából 1 óra 45 percre volt szüksége.


„A magaslégkör lényegében a mi élhető atmoszféránk és a kozmikus tér közötti övezet. Nagyjából 19 kilométer magasságban kezdődik, és addig tart, míg a légköri nyomás eléri az Armstrong-határt” – magyarázza a nyilatkozat. „A csirkefalatka ezen a ponton túl nagyjából egy órát tartózkodott, s lévén, hogy ez egy fagyasztott termék, cseppet sem zavartatta magát az alacsony nyomás és az extrém hideg, a -65 fokos hőmérséklet közepette.”

Az Armstrong-határ vagy Armstrong-vonal az a magassági szint, ahol az alacsony légnyomás miatt a víz forráspontja már megegyezik az emberi test hőmérsékletével, azaz 37 °C.


A születésnapról elmondható, hogy emlékezetesre, és kellően figyelemfelkeltőre sikerült, hiszen az eseményről több tévécsatorna, és híroldal is beszámolt.