Hírek

MKO

2021. június 15.

A természetet elárasztó műanyagszennyezésről nagyban tehetnek az üdítőipari óriásvállalatok – hogy ez ne legyen mindig így, a Coca-Cola egy új lehetőséget tesztel, pont Magyarországon.

A Coca-Cola a Paper Bottle Company (Paboco) dán startuppal együttműködve 2019 óta folyamatosan fejleszti a száz százalékban újrahasznosítható papírpalackot. Minden egyes fejlesztési fázis azt jelenti, hogy tovább csökken a műanyagtartalom és a környezeti terhelés.  Most egy újabb mérföldkőhöz ért a két vállalat, hiszen először vehetik a fogyasztók a kezükbe a jelenleg papír borításból, újrahasznosítható műanyag bélésből és kupakból álló prototípust. A tesztelés célja, hogy kiderüljön, hogyan teljesít a papírcsomagolás, és miként reagálnak rá a fogyasztók.

A Paboco végső célja egy teljesen bioalapú és száz százalékban papírként újrahasznosítható papírpalack létrehozása. A cél eléréséhez kérik most a magyar fogyasztók segítségét.


„Nagyon örülünk, hogy a papírpalack prototípust itthon próbálhatják ki először fogyasztóink, ezáltal részeseivé válhatnak ők is ennek a fejlesztési folyamatnak. Ez a mai esemény jelentős mérföldkő a Hulladékmentes Világ felé vezető úton, hiszen stratégiánk fontos eleme a körforgásos gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások kifejlesztése. Számos alkalommal fejlesztettük az utóbbi években csomagolásainkat, annak érdekében, hogy egyre környezetkímélőbb megoldásokat tudjunk bevezetni – ezen az úton haladunk tovább a papírpalackok felé. Még hosszú munka áll előttünk” – mondta Szűcs Judit, a vállalat Európáért felelős márkakommunikációs menedzsere.

A kifli.hu online szupermarketben holnaptól korlátozott mennyiségben elérhető a papírpalack prototípusba csomagolt 250 ml-es AdeZ növényi ital, melyet azok kapják ajándékként, akik hagyományos palackozású AdeZ terméket rendelnek.  A fogyasztóknak lehetőségük nyílik elmondani a véleményüket/tapasztalataikat egy kérdőív kitöltésével.

A tesztidőszak alatt a vállalat az üres palackokat visszagyűjti, annak érdekében, hogy a laboratóriumban megvizsgálhassák, hogy hogyan reagált az anyag a szállításra és a használatra, valamint így az újrahasznosítás is garantált.


„A körforgásos gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások, így a papírpalack prototípus kifejlesztése is kiemelten fontos része vállalatunk Hulladékmentes Világ globális stratégiájának” – mondta el az eseményen Mucska Péter, a Coca-Cola HBC Magyarország vállalati kapcsolatok vezetője. „Vállalásaink között szerepel továbbá, hogy 2030-ra a felhasznált csomagolóanyagaink száz százalékának megfelelő mennyiséget gyűjtünk be és hasznosítunk újra.”

Emellett a vállalat Hulladékmentes Világ stratégiájának keretében 2025-re globálisan 100 százalékban újrahasznosíthatóvá teszi csomagolásait, valamint 2030-ra 50 százalékra növeli palackjaiban és aludobozaiban az újrahasznosított anyag arányát. A magyar fogyasztók segítségével most induló és 2 hétig tartó tesztidőszak eredményeit a fejlesztők arra használják, hogy felmérjék a palack tulajdonságait és teljesítményét azzal a céllal, hogy a jövőben egy teljesen újrahasznosítható, műanyag nélküli papírpalackot állítsanak elő.

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra