Hírek

Orbán Szilvia

2020. július 24.

Évtizedekig imádták az emberek a Supermarket Sweep nevű tévéműsort – most a népszerű streaming szolgáltató sokak örömére felült a nosztalgiavonatra.

Valamikor a hatvanas években, egy eldugott irodában, valaki fejéből kipattant a zseniális ötlet: mi lenne, ha egy tv-show keretében ötvöznénk az emberek két kedvenc időtöltését, a játékot és a bevásárlást? Nagyjából ebben a pillanatban született meg a Supermarket Sweep nevezetű tévéműsor, amelynek lényege, hogy a játékosnak kvízkérdésekre kell válaszolnia, majd végigszáguldania egy áruház sorai között a bevásárlókocsijával, különböző termékeket keresve.


A sok amerikai gyerekkorához szorosan hozzátartozó műsort – amelyet aztán a britek is átvettek – július elején jó érzékkel műsorára tűzte az egyik legnépszerűbb streaming szolgáltató, a Netflix – írja a Delish.

A csatorna egy teljes évadot, az 1993-ast tette újra nézhetővé

– egyelőre csak az Egyesült Államokban – ez 15, egyenként 20 perces epizódot jelent, amit a fanatikusok akár egyvégtében is könnyen lezavarhatnak.

A tévéműsor először 1965-ben került adásba, akkor két évadot futott, aztán később – 1990 és 1995, majd 2000 és 2003 között – kétszer is újraélesztették. Úgy volt, hogy a show-t 2020-ban ismét forgatni kezdik, de a tavaszra tervezett forgatást a koronavírus-járvány miatt bizonytalan időre elhalasztották. A rebootolt verziót az ikonikus komédiaműsor, a Saturday Night Live (SNL) egyik arca, Leslie Jones vezette volna.


A bevásárlós vetélkedő műsorra tűzésének hírét remekül fogadta a nagyközönség, a visszajelzésekből az derül ki, hogy a Supermarket Sweep „oldschoolsága” erős nosztalgiahullámot indított. "Épp most néztem meg, olyan volt, mint egy puha takaró a lelkemnek” – írta egy néző a Twitteren. „A nosztalgia, amit jelen pillanatban az áruházak iránt érzek, úgy általánosságban, leírhatatlan” – jegyezte meg egy másik hozzászóló.