A hagyományokra utaló, de a jövőnek is üzenő új arculattal jelentkezik az Egri borvidék. A szárnyas bikát ábrázoló új logóval és az arra épülő arculattal először a július 21-én kezdődő, egri Vino fesztiválon találkozhat a közönség.
Öt éve alakult meg helyi borászok összefogásával az Egri Borműhely, amely piackutatást is rendelt, hogy felmérje a fogyasztók kapcsolatát a borvidékkel. A sok pozitív visszajelzés mellett ekkor kiderült, hogy a programkínálat és a kommunikáció újragondolásra szorul - idézte fel az új arculat keddi budapesti sajtóbemutatóján az Egri Borműhely elnöke.
Soltész Gergő hozzátette: ezt követően az Egri Borvidék Hegyközségi Tanácsával együttműködésben a borvidék számára új marketingstratégia készült, amelynek egyik eleme az új arculat, másrészt
dolgoznak az egri borok stílusának egységesebbé tételén is.
![]()
Az új arculatot az EBHT megrendelésére Ipacs Géza grafikus készítette el,
aki maga is Egerben él, és számos egri borásszal dolgozott együtt - mondta el Soltész Gergő, hangsúlyozva: egyértelmű választás volt az ő személye.
![]()
Ipacs Géza kiemelte, hogy egy új arculattal jó esetben nem csupán egy egységesítő vizuális elem készül el, hanem az egyfajta irányt is tud mutatni.
A grafikus ezért nemcsak egy logót, hanem egységes arculatot tervezett a szárnyas bika motívumra felfűzve, amely utal a borvidék legismertebb márkájára, az egri bikavérre, de a fejlődésre, a helyi borászok lendületére is.
Ehhez kapcsolódik az "Egri bor - Szenvedély 1000 éve" szlogen.
![]()
Soltész Gergő hozzáfűzte: fontos volt, hogy az új arculat hangsúlyosan utaljon a tradíciókra, hiszen
sok évszázad tapasztalata teszi lehetővé, hogy olyan finom bort készítsenek az egri borászok, mint amilyet most kóstolhat a fogyasztó.
Ugyanakkor nem kizárólag a bikavérre épül a kommunikáció, a cél ugyanis megmutatni, hogy az Egri borvidék a nagy vörösborok mellett kiválóan alkalmas nagyszerű fehér és rosé borok készítésére is.
![]()
Az új arculat az Egri borvidék nyári rendezvényein debütál: elsőként a Vino fesztivál közönsége találkozhat vele július 21. és 27. között, de az augusztus végi Egri Bikavér Ünnepen is a friss arculatot használják már.
Az új stratégia része, hogy Egerben minden évszaknak meglesz a saját tematikája és boros eseménye, az idei év végén új eseményként debütál például az a rendezvény, amely a dűlős borokat mutatja be.