A cikk a honlapuk tartalmi és képi megújulása előtt készült.


Cikkek

Magyar Konyha

2019. március 26.

A Magyarországon forgalomban lévő legdrágább száraz fehérbort is megkóstolhatják azok, akik részt vesznek Figula Mihály és ifj. Szepsy István mesterkurzusán az április 25-27-i VinCE Budapest Wine Show-n.

A hazai és a nemzetközi borvilág legtekintélyesebb képviselői érkeznek idén is a VinCE Budapest Wine Show-ra.  A 10., jubileumi rendezvény színhelye a Várkert Bazár, ahol – az elmúlt évekhez hasonlóan – a legjobb hazai és külföldi borokat kóstolhatják meg a résztvevők. Akiket pedig mélyebben érdekel a borok világa, workshopokon, mesterkurzusokon ismerkedhetnek a csúcsborokkal, a legújabb trendekkel. Figula Mihály és ifj. Szepsy István például rendhagyó „dűlőtúrát” tart, vagyis a dűlőkre fókuszálva beszélnek a borokról: ezen a mesterkurzuson lehet majd megkóstolni a Magyarországon forgalomban lévő legdrágább száraz fehérbort is, ez pedig nem más, mint a Figula Köves 2016.

A jubileumi rendezvényen hat neves champagne-ház tíz éve palackba került – tehát a 2008-as szüreti évjáratból származó – tételeivel is találkozhatnak a vendégek. A világ vezető családi pincészeteiből az Antinori és a Symington képviselője személyesen mutatja be a toszkán és portói borokat, s a résztvevők virtuális kirándulást is tehetnek Franciaországba és Spanyolországba. Vancsik Ivett, a VinCE Budapest szakmai vezetője a rendezvényt beharangozó sajtótájékoztatón elmondta: fontosnak tartják, hogy a külföldi előadók és tételek mellett a hazai szakemberek és a magyar borok is kiemelt szerepet kapjanak. Ennek keretében az idei mesterkurzusokon lehetőség lesz arra, hogy 10 éves magyar csúcsborokat kóstoljunk, emellett ízlelhetünk Villányi REDy-t és Villányi Franc-t, és szó lesz az ismét hódító útjára induló gin hazai vonatkozásairól is.

Az első VinCE Budapest Wine Show-t 2010-ben rendezték meg a Corinthia Hotelben: a szakma képviselői és a borkedvelők már tizedszerre gyűlnek össze, hogy megismerjék a borvilág újdonságait és érdekességeit, s hogy üzleti és szakmai kapcsolatokat építsenek. Az elmúlt kilenc évben 43 ezer vendég fordult meg a rendezvényen, s mintegy 200 mesterkurzuson 156 millió forint értékű bort és párlatot kóstolhattak meg a résztvevők. A hazánk egyik legismertebb bor szaklapja, a VinCE Magazin kiadójának szervezésében megvalósuló ünnepi eseményen a gasztronómiai újdonságok sem maradnak el.