A cikk a honlapuk tartalmi és képi megújulása előtt készült.


Cikkek

Magyar Konyha

2013. február 15.

Helyben készült pereceket, tekercseket, joghurtot és kávét kínál a csütörtökön megnyílt Bite Bakery Café. A Nyugati pályaudvarral szemben lévő üzletben nem széles a választék, de a termékek friss alapanyagokból készültek és ízük kifejezetten jó.

A Nyugati bejáratával szemben, a sarkon fiatal pék formázza a perectésztát a kirakatban. Frissen sül a perec és az édes tekercs, még melegen megkóstolhatja a vásárló. Sós, magvas és kolbászos perecet kínálnak, de van perectésztából készült falatka is (valószínűleg az étterem nevére utalva), amelyet ízletes szószokkal kínálnak. A fokhagymás szósz teli fokhagymával kifejezetten finom kísérője a perecfalatoknak. A perec ára 350 forint, a kolbászos 450 forint, a szósz 190 forintba kerül.

Az édesszájúak kakaós, fahéjas és mazsolás tekercset kóstolhatnak, amely a kakaós csiga és a darázsfészek unokatestvérének mondható. Előnye, hogy még meleg, omlós, sajnos egy kicsit édes. A csigák ára 450 forinttól 790 forintig terjed.

Az italkínálatban biztos nagy sikere lesz a friss joghurtnak, amelyet a Nektária Manufaktúra gyümölcsös szörpjeivel, meggy, málna, bodza és csipkebogyó ízesítéssel árulnak. Deciliterje 150 forint. Jó minőségű a kávé és kapható limonádé is.

Az ételeket ízléses papírdobozban kapjuk, így elvitelre is kaphatók.

Már csak az a kérdés, miért kapta a hely a Bite Bakery Café nevet? Mintha nem lenne jó magyar szavunk a perecre, tekercsre, a falatkára vagy a pékségre?

A beruházó egy magyar cég, a Crown Foods Kft, amelynek anyavállalata a Thermotechnika csoport eddig éttermi berendezések és hűtők gyártásával, forgalmazásával és szervizelésével foglalkozott. A Bite Bakery Café éttermekben működő gépek nagy részét a cégcsoport gyártja és szervizeli majd. A megnyíló éttermek egyszersmind a cégcsoport referenciapontjaiként, bemutatótermeiként is működnek majd.

A társaság a tervek szerint a következő öt évben nyolc saját működtetésű üzletet indít el. Számos hasonló amerikai és külföldi márka tapasztalatait is figyelembe vették, illetve átfogó piackutatást végeztek több magyar bevásárlóközpontban, alaposan megvizsgálva a gyorséttermi fogyasztói szokásokat. Nyolc havi előkészítés és fejlesztés eredményeként született meg a BITE Bakery Café márka.

Céljuk egy olyan gyorsétkezési lánc létrehozása, ahol a most megnyílt üzletben kínált újszerű termékeket, kelt tésztából, forró, ropogós és omlós perecet és tekercseket árusítanak különböző ízvilágban és kiegészítőkkel. Ezzel a gyorséttermi piacon egy új tipusú termékcsaládot honosít meg a cég. A vállalkozást 49 millió forintos befektetéssel támogatta a Széchenyi Tőkebefektetési Alap.

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra