A cikk a honlapuk tartalmi és képi megújulása előtt készült.


Cikkek

Magyar Konyha

2016. április 8.

A Salón de Gourmets a világ egyik legismertebb minőségi termékeket bemutató kiállítása. A magyar pavilon a legjobb hazai termékeket mutatta be, mangalicát, kézműves csokoládét, tokaji és villányi borokat. Az egyik legsikeresebb rendezvény a Rioja - Villány találkozó volt.

Magyarország részvétele a nemzetközi termékbemutatókon sok bosszúságot okozott a magyar gasztronómia szerelmeseinek. Az Erős Pista, Pick szalámi, gulyás és somlói fémjelezte bemutatók után nem véletlenül hiányolta a szakma a minőségi magyar termékek megismertetését a nemzetközi vásárokon. Már csak azért is, mert a gasztronómia jelentős fejlődésen ment keresztül az utóbbi években, megjelentek a minőségi alapanyagok, emelkedett az éttermek színvonala, a budapesti OMÉK pedig bíztató képet fest a magyar kis és kézműves termelőkről.

A madridi Salón de Gourmets nem véletlenül a világ egyik legismertebb kiállítása. Itt valóban csak minőségi termékek bemutatását engedélyezik és számos, koráában ismeretlen színvonalas termék itt lel forgalmazóra Európában.
Magyarország évekkel ezelőtt már szerepelt a madridi kiállításon, ebben az évben viszont egy nagyszabású rendezvénysorozat is kapcsolódott a magyar pavilon termékbemutatójához. A standon főszerepet kapott  mangalica, kézműves csokoládé, villányi és tokaji borok kapcsán előadásokat, kóstolókat, bemutatókat tartottak. „Különleges magyar fajta, a mangalica” címmel a Monte Nevado cég mangalicasonkájának kóstolóján Tóth Péter a MOSZ elnöke mesélt a 25 éves spanyol-magyar mangalica megmentő akciókról. A tokaji borok bemutatóján a spanyol tulajdonban lévő Oremus pince is részt vett, a borokat Rafael Alonso borszakértő, a Vega Sicilia korábbi vezetője mutatta be. Tokajból jelen volt a Szent Tamás Pincészet és a Tokaj Kereskedőház is.

Bor és Csokoládé címmel a Choco me csokoládék és a Gere Pincészet borai kerültek kóstolásra.
Az egyik legsikeresebb rendezvény a Rioja és Villány borainak találkozója volt. A kóstolón a részvevők összehasonlíthatták a legismertebb spanyol és magyar borokat. Az eseményt Magyarország Spanyolországi Nagykövetsége  és a madridi Rioja Központ szervezte. Győri Enikő nagykövetasszony az eseményen „Rioja kishúgának” nevezte a magyar borvidéket, a spanyol sajtóban pedig Magyarországot, mint nagy bortermelői hagyományokkal rendelkező országot mutatták be, ahol évente 2-3 millió hektoliter bor készül, de ennek nagy részét maguk a magyarok fogyasztják el. „Nagy lehetőség a mostani, hogy a spanyolok is megismerjék a magyar borokat, összehasonlítsák a riojai vörösborokkal” – nyilatkozta Pedro López Arribas, a madridi Rioja Központ elnöke.

A Salon de Gourmet magyar standján természetesen nagy szerepet kapott a májusi budapesti Bocuse d’Or európai selejtező promóciója. A pavilonban plakátok és szórólapok hirdették a budapesti eseményt, ami bizonyítéka a magyar gasztronómia felemelkedésének.