A cikk a honlapuk tartalmi és képi megújulása előtt készült.


Cikkek

Magyar Konyha

2015. április 30.

Szerdán hivatalosan is bejelentették, hogy Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője és a cseh Karlovarské Minerální Vody csoportot (KMV) is tulajdonló olasz Pasquale család közös holdingot hozott létre és a kékkúti ásványvíz mellett a szentkirályi víz is a Central European Mineral Water tulajdona lett.

A CEMW (Central European Mineral Water) többségi tulajdonosa a Pasquale család, Balogh Levente a kisebbségi tulajdonos, de ő lett a holding elnöke. A Szentkirályi tulajdonosának és Közép-Európa legnagyobb ásványvíz palackozójának célja, hogy közösen terjeszkedjenek Magyarországon és a régióban. Ennek volt első lépése, hogy márciusban megvásátolták a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t, így a mostani tranzakcióval 25 év után ismét magyar tulajdonos jelent meg a Kékkútiban. Balogh Levente elmondta, hogy a Szentkirályit évek óta magyar bázisú, stabil tőkéjű nemzetközi céggé szerette volna építeni, azonban szakmaibefektetőt Magyarországon nem talált. Ezért esett választása az olasz Pasquale családra, akik hasonlókörülmények alatt lettek európai szintű ásványvíz előállító cég. Antonio Pasquale elmesélte, hogyan kültözött Csehországba és az Acqua vera nevű olasz ásványvíz mellett , hogyan futtatták fel a cseh Mattoni márkát. Balogh Levente elmesélte, hogy nagy öröm számára, hogy szintén egy családi vállalkozással indult hírnévre szert tevő céggel sikerült társulni és reméli, ezzel a szentkirályit még ismertebbé lehet tenni a világon.

A Szentkirályi ásványvizet 1993 óta forgalmazzák Magyarországon, a piaci áttörést a 2004-ben elnyert párizsi Eauscar díj hozta meg a termék számára. A Szentkirályi 2006 óta az ország piacvezető ásványvíz márkája, a cég árbevétele tavaly 8,2 milliárd forint volt, piaci részesedése 20 százalékos. A KMV a legnagyobb ásványvíz- és forrásvíz-gyártó Csehországban és Közép-Európában, jelenleg 20 országba exportál és 750 alkalmazottja van. A Pasquale család az olasz piacon vezető pozíciót betöltő Acqua Vera márka felépítésével és a KMV-n keresztül a több mint százéves cseh Mattoni márka újbóli felvirágoztatásával szerzett hírnevet magának.