Ízvadászat » Magyar ízek

Új helyeket nyit a Costes-csoport

Új helyeket nyit a Costes-csoport

2019.09.11.  | Sümegi Noémi

Szeretnének elköltözni a Ráday utcából, de ez csak egy a Costes tulajdonosának tervei közül. Gerendai Károly tésztázót nyit a Belvárosban, és magyaros éttermet – Kínában.

Palágyi Eszter, a Costes séfje a Facebookon is elbúcsúzott a IX. kerületi étteremtől, így nem csupán a betegsége okozta kényszerű szünet miatt vette át tőle az irányítást a korábbi konyhafőnök, Miguel Rocha Vieira. A portugál séf – aki hazájában a tévés szakácsversenynek köszönhetően nagy népszerűségnek örvend –

azt a vonalat szeretné továbbvinni, amit Palágyi elkezdett: magyar alapanyagokból, a klasszikus a magyar konyha elemeit felhasználva alakította ki az új étlapot,

amelyen azért érezhető a portugál gasztronómia hatása is.

A gulyás, a körözött és a kolbász rafinált előéletekben jelenik meg, a főételek sorában van dunai lazac, tokhal és mangalica is, a desszertek között pedig a Dunakavics, vagy az édes falatkaként kínált házi Dianás cukor a hazai vendégek gyerekkorát idézi.

A Costesbe egyébként 90 százalékban külföldiek foglalnak, szemben a Vigyázó Ferenc utcai Costes Downtownnal, ahová a szállóvendégeken kívül a környékről is betérnek ebédelni és vacsorázni. A Costes azonban nincs minden nap nyitva és csak vacsorára lehet a fine dining menüjüket megkóstolni, Gerendai Károly tulajdonos pedig abban

gondolkodik, hogy a Michelin-csillagos éttermet elköltözteti a Ráday utcából, jól látható ugyanis, hogy a városban az utóbbi években hol alakultak ki éttermi negyedek.

Ez elsősorban a Bazilika környékét jelenti, de szóba jöhetne a Budai Vár is, Gerdai mégis azt tartaná a leginkább működőképes modellnek, ha a Dowtownhoz hasonlóan egy szálloda éttermeként működhetnének.

Costes márkanév alatt továbbra is megéri két top éttermet üzemeltetni, mert így találhatják meg a tulajdonosokat olyan ajánlatok, amilyen nemrégiben Kínából is érkezett: a villákkal, apartmanokkal, színházakkal, sportcsarnokokkal felépült Ocean Flower Island keresett 150 éttermet üzemeletető „részlegébe” nem ázsiai konyhát vivő vendéglátókat, a régióból pedig a Costest találták meg, ők fognak ott a közeljövőben fine dining éttermet nyitni.

A projektet segíti a Kínában helyismerettel rendelkező – és nemrégiben hazatért – Rácz Jenő séf is, akinek a budapesti étterme a Costes-csoport segítségével szintén egyenesbe került:

a Rumor névre keresztelt hely a Duna-korzóhoz közel, az egykori Napoletana pizzéria helyén nyílik meg,

várhatóan 2020 elején, open table koncepcióval. Ez annyit tesz, hogy a vendégek – legfeljebb 21-en – körbe ülik a séfpultot, így minden a szemük előtt készül el, a konyhafőnök pedig még mesél is nekik a fogásokról, szóval tartja, szórakoztatja őket. A Rumor elnevezés is erre utal, ami angolul, pletykát, szóbeszédet, csevegést jelent.

És hogy a fine dining világából – a Lupán nyitott Costes Beach Clubhoz hasonlóan – újabb kitérőt tegyenek, egy tésztázót is nyitnak az V. kerületi Sas utcába, Nudli néven. Itt

azokat a hagyományos magyar tésztaételeket készítik majd el jó minőségben, amelyek hiányoznak az éttermek kínálatából: slambuc, túrós csusza, mákos tészta, és mindenféle nudli.

Az építkezés hamarosan befejeződik, és máris be lehet térni akár egy gyors ebédre is az önkiszolgáló rendszerben működő nudlizóba.

Mindezeken túl Gerendai Károly beszáll a nápolyi pizzákra specializálódott Digóba is, mert nagyon tetszett neki, amit Papp Zoltánék csinálnak, így az Erzsébet téri és a Római parti pop-up pizzériák után lesz saját helyük a VII. kerületi Kazinczy utcában. A közönségnek pedig lesz mit kóstolni és kipróbálni a következő hónapokban!

Hozzászólás a cikkhez (A *-gal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki)


 

A hozzászólások moderálására a Magyar Konyha Kiadó a jogot fenntartja. Elküldött hozzászólása csak annak elfogadását követően jelenik meg az oldalon. A hozzászólások nem feltétlenül tükrözik a MagyarKonyhaMagazin.hu véleményét, azok tartalmáért a Kiadó nem tehető felelőssé.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez.
Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.