Cikkek

Orbán Szilvia

2022. május 17.

divat , gasztronómia , együttműködés , kollaboráció , brandépítés , trend

Az idei tavasz már több olyan együttműködést is tartogatott, ahol a divat- és szépségipar ismert étteremláncokkal és kulináris figurákkal fogott össze – úgy tűnik, most ez a legfrissebb trend.

A divat megabrandjei egyre többször keresik a gasztroszektor társaságát, ami időről időre érdekes együttműködéseket eredményez. Máskor talán furán néznénk arra, akinek az arca olyan illatot áraszt, mint egy frissen sült fánk, vagy aki a szerelését egy termelői piacról újította, idén tavasszal viszont azt kell mondanunk: ő az, aki abszolút érti a csíziót.

A szépségipar nagy márkái – a világjárványt követő gazdasági helyzetben, és az egyre inkább a közösségi média által vezérelt piacon – az utóbbi időben látványosan fordultak az étel egyetemes témája felé:

ikonikus éttermeket igyekeznek együttműködésre bírni, és termékfejlesztéseiknél a legmenőbb íztrendeket követik.

A cél egyértelmű, szeretnék a vásárlókat visszacsábítani a hagyományos (értsd: fizikai valójában létező) üzletekbe, írja a Fast Company

Az utóbbi időszak nagy dobása volt például, amikor a brit Primark a Greggs nevű pékség-lánccal együtt állt elő egy új kollekcióval – a péksütemények rajongói a hírek szerint képesek voltak órákon át sorban állni a Greggs logóval díszített laza cuccokért.



Az elsősorban felsőkategóriás bőrtermékeiről elhíresült New York-i márka, a Coach nemrég a szintén városbeli, és a manhattaniek körében méltán népszerű ínyenc bolttal, a Zabar's-szal csinált kapszulakollekciót, és a bagel nyomatokkal díszített luxuspólókat, pulóvereket és vászontáskákat gyakorlatilag pillanatok alatt, az utolsó darabig sikerült eladniuk.



Április elején pedig arról érkezett hír, hogy a trend két igazi óriás figyelmét is felkeltette, így azok is beszállnak az étel témájú divattermékek piacára.

Az egyik megabrand a Levi’s, amely – az ugyancsak New Yorkban található fő üzletében – néhány hete debütált új, Levi’s Fresh nevű kollekciójával, ami a márka ’70-es években futó Fresh Produce című kampányával rokon. A Levi’s Fresh színpompás új termékei a koncepció szerint a frissességet és a természetességet hirdetik: a ruhák természetes anyagokból, ásványi színezőanyagokkal, vízkímélő technikával készültek.



A Levi’s a projektben ráadásul több gasztromárkával is együttműködik. Hét amerikai üzletükben már működik az, a Pressed nevű, frissen facsart gyümölcsleveket áruló hálózattal közös hűségprogramjuk, amelynek köszönhetően az arra jogosultaknak friss italokat kínálnak. A nyugati parton – közelebbről a híres Smorgasburg szabadtéri élelmiszerpiacon – pedig a Tastemade-del közösen állítottak fel egy Levi’s Fresh standot, ahol helyet kapott egy mini termelői részleg, egy Amazebowls gyümölcsbár és egy I Love Micheladas kisbusz is.

Az I Love Micheladas olyan fűszeres keverékekkel tört be a piacra, amelyekkel egy sima sörből lehet valami izgalmasan extrát kihozni.


Azt is láthattuk, hogy ételtéma az elmúlt években nem csak a divatipar, hanem a szépségszektor érdeklődését is felkeltette. Legutóbb az e.l.f. cosmetics jelentette be, hogy a fánkos Dunkin’ márkával lép együttműködésre: limitált, néhány órán át nyitva tartó pop-up boltot állítottak fel április 5-én. A kollab előzménye nagy valószínűséggel a márka tavalyi TikTok-showjának (Eyes.Lips.Famous) elsöprő sikerű kihívása volt, amihez

az e.l.f. akkor egy igazi amerikai gyorsétterem nagyágyúval, a Chipotle-lánccal közösen alkotta meg burrito, chips és guacamole által inspirált szemhéjfesték palettáját.



„Mi az e.l.f.-nél mindig olyan együttműködésekben gondolkodunk, ahol hasonló gondolkodású partnerekkel dolgozhatunk” – magyarázta a márka egyik vezetője, Gayitry Budhraja. „Az a célunk, hogy olyan brandet építsünk, amely felkavarja a szektor állóvizét, formálja a kultúrát, és összeköti a közösséget.”

A Dunkin’-os kollaboráció sikerét kellően megalapozta a márkák hűséges követőbázisa által generált, előzetes közösségimédia-hype is, így nem volt kérdés, hogy a termékek mind egy szálig elfogynak majd.



„A kollekciót a fánkozó ikonikus dobozai, és a márka klasszikus pink-narancs logója ihlette. A szépségkozmetikumok alakja, állaga és illata is a Dunkin’ finomságait idézi. Az apró részletekre is figyeltünk: minden egyes termék olyan lezáró csomagolást kapott, ami a fánkos márka rendelési cetlijeit idézi” – nyilatkozta az e.l.f. képviselője.

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra