Cikkek

Orbán Szilvia

2021. december 11.

USA , Egyesült Államok , különterem , privát szoba , étterem , foglalás , comeback , járvány , PDR

Régen leginkább üzleti vacsorákra vagy vállalati bulikra foglalták, most viszont úgy tűnik, hogy mindenki ilyen lehetőségeket keres az éttermekben.

Az amerikai vendéglátóiparban éppen egy nagy visszatérésnek lehetünk szemtanúi: a PDR-es, azaz a különtermekre vonatkozó foglalások elképesztő mértékben megemelkedtek az utóbbi időben. Általános a helyzet, miszerint

a különszobákat már az egész novemberi-decemberi időszakra hetekkel ezelőtt, teljesen betáblázták országszerte.



A New York-i L’Artusi étteremhez például csak az elmúlt 30 napos időszakban 1742 PDR-foglalási igény érkezett. „Teljesen világos, hogy egy jó vacsora, a közösségi élmény megélésének lehetősége, az újrakapcsolódás a kollégákkal vagy a barátokkal mindenkit felvillanyoz” – magyarázta a FoodAndWine-nak a tulajdonos, Kevin Garry.

A járványt megelőző időkben a különszobákat jobbára a reprezentációs költségkeretből fizetett üzleti vacsorák és zártkörű munkahelyi bulik, karácsonyi partik számára tartották fent.



„Idén azt látjuk, hogy egyre több foglalás érkezik baráti társaságoktól és családoktól. Ezek a foglalások többségében 15-30 főre szólnak” – meséli a San Diego-i Addison séf-igazgatója, William Bradley is.

A New York-i The Standard Grillnél sincs ez másképp: az ő privát termük is hónapok óta 100 százalékos kihasználtsággal fut.

„Azt érzékeljük, hogy az emberek újra keresik a közösségi élményeket; szeretnének találkozni, beszélgetni, együtt nevetni, közben pedig egy jót enni – de azért egy kissé még óvatosabban, egy meghittebb környezetben” – fejtegeti tapasztalatait Marc Geller, marketingigazgató.

Úgy tűnik, hogy a hatalmas érdeklődés nem csak a rég bevált helyeket érinti, hanem gyakorlatilag minden vendéglátóhelyet, még az épp indulókat is. A brooklyni Runner Up-ot is elárasztják a foglalási igények. A hely egyik vezetője, Emma Steiger elmondta, hogy a különtermük – annak ellenére, hogy egyelőre semmilyen hivatalos bejelentést nem tettek arra vonatkozólag, hogy a szolgáltatás elindult volna – most már hetek óta heti 3-5 eseménnyel üzemel, és arra számítanak, hogy az ünnepi időszakban ez az igény még tovább növekszik.

„Csak alig pár hete nyitottunk, de a PDR-foglalások mennyisége gyakorlatilag azonnal háromszámjegyűvé vált” – nyilatkozta a szintén New York-i újonc, a Comodo séfje, Felipe Donnelly, aki rátapintott a lényegre:

„A privát szobák és különtermek ugyanúgy éttermi élményt kínálnak, de anélkül, hogy egy rakás vadidegennel kellene hosszasan együtt ücsörögnünk vacsora közben.

Sokan még mindig tartanak attól, hogy ismeretlenek közelében legyenek étkezés közben, de az időjárás hidegre fordult, s az emberek már nem szívesen ülnek le egy szabadtéri asztalhoz – így nőtt meg az érdeklődés pillanatok alatt a PDR iránt.”



Az óriási, hirtelen jött igény váratlan, de egyben teljesen érthető: a különtermek ideális helyszínnek bizonyulnak, ha biztonságosan szeretnénk kicsit szocializálódni. Megvan a maga meghittsége, az emberek is nagyobb biztonságban érzik magukat, arról nem is beszélve, hogy a nagy vacsora után senkit nem nyomaszt a mosogatás és rendrakás terhe.

„Azt látjuk, hogy a vendégeink ünnepelni szeretnének, újra megélni a jeles alkalmakat; mindent, ami tavaly kimaradt az életükből” – fejtegeti a San Francisco-i Besharam séf-tulajdonosa, Heena Patel.

Lilli Sherman, az OMA nevű marketingstúdió alapítója nemrég foglalt különtermet üzlettársa és legjobb barátja születésnapja alkalmából.

„A biztonsági tényező természetesen nagyon fontos, de elsősorban azért béreltünk privát szobát, mert mindenki egy intim, kevésbé túlstimulált élményre vágyott. Egy olyan vacsorára, ahol az emberek tényleg hallják, hogy mit mond a másik, ahelyett, hogy egy óriási térben, zene és piás hangoskodók közepette próbálnánk meg kapcsolódni egymással.”



Az ágazati elemzők pedig örülnek a régi-új trendnek.

„Ha az emberek úgy tudnak találkozni egymással, vacsorázni és beszélgetni, hogy közben tökéletesen biztonságban és kellemesen érzik magukat, az az egész szektornak jó

– segít, hogy a dolgok szép lassan visszarázódjanak a régi kerékvágásba, és a vendéglátás újra felvirágozzon” – szögezi le Donnelly is.

Legújabb magazin számunk!

Megnézem Szeretnék előfizetni a magazinra