A kulináris örömök nem mindig étkezés formájában manifesztálódnak. Gyakran egy könyv vagy sorozat is jó szájízt hagy maga után.
William Faulkner Nobel-díjas író szerint az ihlet 99 százaléka whisky, 1 százaléka izzadság.
Izzadságból azonban magasabb a százalékos arány a Netflixen futó Italmesterek vetélkedőben. A 10 részes sorozatban 12 mixer verejtékes küzdelmét láthatjuk a 100 ezer dolláros díjért.
A versenyzőknek eleinte csak a Margaritát kell újragondolni, aztán gyümölcsök, fűszerek felhasználásával igyekeznek meggyőző, kiegyensúlyozott, megfelelő ízprofilú koktélt készíteni. Később a francia sütemények ízvilágát kell koktélba oltani, máskor a füst italokban való alkalmazása a feladat.
Hamar elvérzik, aki nem jártas a molekuláris technikákban, vagy nem tudja lenyűgözni egy, a szesztilalom idején regnáló bár műértő közönségét. Veheti a kalapját az is, akinek nem elég jó a signature koktélja, a tematikus sorába hiba csúszik, mi több, nem ad elég frappáns nevet italkölteményeinek. A végtermék esetén számít a tálalás, a díszítés, az ízharmónia, a kreativitás, a mixer italban fellelhető egyénisége, az innováció.
Hogy mitől működik a széria úgy is, ha nem is kóstolhatunk? Attól, hogy a vizualitás, a hangeffektusok, a színek, a feszes vágások, a nem szájbarágós tanítások, a különc karakterek, akik a vége felé már egy mesterlövész pontosságával eltalált kreációkat alkotnak, kerek egészet hoznak létre.
Ezért is ajánljuk azoknak, akik elmélyednének a mixológia rejtelmeiben, vagy laikusként csupán vágynak egy folyékony ölelésre.
Borítókép: Netflix