Orbán Szilvia
2018. május 8.Bár a nyugat-európai menük egyik favoritja még mindig az avokádó, az évek óta tartó népszerűségi hullám úgy tűnik, lassan a végéhez ér. Ezzel együtt az emberek régi-új kedvencet is találtak maguknak.
Az érezhető változás a briteknél tavaly kezdődött, s egy Tesco-kimutatás szerint már nem az avokádó az ország legtöbbet értékesített gyümölcse;
a pozíciót 2017-ben átvette az ananász, amelyből az előző évhez képest 15%-kal többet adtak el,
írta a GoodHousekeeping.
Az érdeklődés drasztikus emelkedését a trópusi gyümölcs sokoldalúságával magyarázzák:
az ananász remekül illik főételekhez csakúgy, mint desszertekhez és italokhoz.
Az italoknál maradva: az ananászlé eladása a kimutatások szerint ötödével emelkedett tavaly. Nagy a sikere a teljesen fogyasztásra kész, hámozott és darabolt ananásznak is (+30%), amely hamar az uzsonnás dobozok új sztárja lett, de a meglehetősen ellentmondásos hawaii pizza értékesítésében is jelentős, 15%-os a pozitív változás.
Mindemellett Costa Ricában – amely Európa és az Egyesült Államok legfőbb ananász beszállítója – a termelés közel tíz százalékkal emelkedett az utóbbi két évben.
A gyümölcs nemcsak édes és lédús, de fogyasztása egészségügyi előnyökkel is jár:
magas rosttartalmú, és gazdag vitamin- (elsősorban A és C), illetve ásványi anyag (kalcium, mangán, vas) forrás. Antioxidáns-tartalma miatt rákmegelőző hatású, béta-karotin tartalma miatt pedig nagyszerű asztma elleni „szer”.
Közismerten kitűnő vízhajtó, a benne található bromelin enzimnek köszönhetően remekül segíti az emésztést, gyulladásgátló és tisztító hatású.
Az ananászos csirke curry manapság már nem csak Indiában és Délkelet-Ázsiában népszerű fogás. S mint ilyet, sokan, sokféleképp készítik. Nézzük, hogyan készül az egyszerű és ízletes egytálétel alapverziója (a hozzávalók a videó leírásában):