Cikkek

Orbán Szilvia

2021. február 3.

SuperBowl , halftimeshow , theweeknd , gasztrohirdetés , Budweiser , Chipotle , Pepsi

Vannak, akik szerint a reklámok a Super Bowl estéjének igazi sztárjai.

Alighogy kitudódott, hogy ki lesz a fellépő az idei Super Bowl (SB) félidejében, a legtöbben már a kreatív reklámokra figyelnek. A sportesemény közvetítése évről évre az egyik legnagyobb családi happening az Egyesült Államokban: ilyenkor kicsi és nagy a tévéképernyők elé ül. A program ugyanis a sportértékén túl legalább ilyen fontos közösségi tényező is – bár ebben az évben, a járvány miatt várhatóan egy teljesen más élmény lesz – s ebben rendszerint jelentős szerepe van az ételeknek.

A Super Bowl az amerikai foci legfőbb eseménye, amikor is az NFL bajnokság két konferenciájának (AFC és NFC) győztese méri össze az erejét. A 2021-es, 55. döntőre február 7-én kerül sor a floridai Raymond James Stadiumban, a félidős show-t pedig The Weeknd adja.

Nem csak arra gondolunk, hogy a közvetítés idejére sok háziasszony készül speckó menüvel és snackekkel, hanem arra is, hogy az eseményt rendre megszakító reklámok jelentős része is gasztronómiai témájú – ráadásul nem is akármilyen. Azt szokták mondani, hogy az amerikaiak néha szenvedélyesebbek az ilyenkor sugárzott ételreklámokkal kapcsolatban, mint magával a focimeccs történéseivel.

A hagyományoknak megfelelően a videókat most is hamarabb kiadják, így már elkezdődhetett a csemegézés. Sztárokból úgy tűnik idén sem lesz hiány – felfedezhettük már Amy Schumert, Serena Williams-t, Jimmy Kimmelt vagy Ashton Kutchert is – és korábbi szokásunkhoz híven az eddigi felhozatalból idén is mutatunk néhány ígéreteset. (A felsorolásunkban a teljes reklámok mellett feltűnik pár előzetes és olyan reklám is, amit nem a meccs közben, hanem előtte vetítenek majd.)

Michelob ULTRA

A kalóriaszegény sör hirdetésében olyan sportnagyságok szerepelnek, mint a teniszcsillag Serena Williams, a golfozó Brooks Koepka, vagy a kosaras Anthony Davis, és arra hívják fel a figyelmet, hogy az erőfeszítések és a győzelmek csak akkor érik meg, ha felkészülés, mérkőzés, munka közben is boldog vagy, és tudod élvezni azt, amit csinálsz.

Coors Light


A sörmárka nem hagyományos tévéreklámmal készült. A rendhagyó felvetés ugyanis az volt: vajon hogyan lehetne valakit rávenni arra, hogy a sörmárkával álmodjon? A kis videó szerint a Coors megkereste a neves álomkutató pszichológust, Dr. Deirdre Barrettet, és arra kérte, hogy segítse a márka kreatív csapatát egy olyan „stimulus-film” elkészítésében, ahol a képsorok hatására a delikvensek Coors sörökkel álmodnak majd a Super Bowlt megelőző éjszakán.

Pepsi Halftime Show

A márka nem készült reklámmal az idén, de a támogatásukkal létrejövő, hagyományos félidei műsorról kiadtak egy hangulatos kis trailert.

M&M’s

A színes cukorkákat gyártó M&M’s is kiadta előzetesét, és a reklám elvileg majd azokról a dolgokról szól, amik „elromlottak”. Az igazi reklám zoomos elővetítésére február 3-án kerül sor, s az eseményre a legelszántabbak a márka honlapján regisztrálhatnak.

Samuel Adams

A bostoni sörmárka reklámjában valaki eloldoz néhány, kocsi elé fogott lovat, s ezzel óriási felfordulást okoz a környező utcákon. Mint kiderül, a jelenetért a „bostoni unokatesónk” felelős, aki csak annyit jegyez meg ártatlan arccal: nem gondolta, hogy ez lesz belőle, mindenesetre azért anyának ne szóljunk róla.

A képsorok egyébként finoman utalnak a Budweiser 2019-es Super Bowl hirdetésére, valószínűleg szándékosan.

Mountain Dew

Az üdítőital-márka új, dinnyés ízét reklámozza majd a Super Bowl alatt. Szerintük ez majd mindent megváltoztat.

Hellmann’s

A híres majonézmárka a komika Amy Schumerrel forgatott reklámot az élelmiszerpazarlásról, s bár ezt cikkünk megszületésekor még nem mutatták be, az erről szóló teaser már látható:


Nem teljesen releváns, de Schumer miatt megemlítjük, hogy a színésznő november végén, élete első magán insta live-jában hatalmas nézettséget szerzett egy khm, nem teljesen szokványos formájú répa bemutatásával. Úgy tudjuk, hogy a zöldségről később másolat született, és valószínűleg jótékonysági árverésre kerül.

Chipotle

Az éttermlánc, ami egyébként idén debütál a Super Bowlon, felteszi a nagy kérdést: vajon egy burrito megváltoztathatja a világot? A reklám a márka környezettudatos elköteleződését hivatott kiemelni.

Doritos

A chipsmárka még nem fedte fel, mi lesz a végső SB-reklámja, mindenesetre a #FlatMatthew hashtaggel kapcsolatban lehet.

Az első előzetesben Jimmy Kimmel és Mindy Kaling színésznő húzzák el a mézesmadzagot a nézők orra előtt: vajon ki lehet Flat Matthew, aki teljesen másképp néz ki, mint amit megszoktunk tőle, és most sokkal menőbb, mint valaha?

Míg a második teaserben kiderül, hogy #FlatMatthew nem más, mint Matthew McConaughey, akit viszont – egyelőre legalábbis – nem látunk a képeken.

Cheetos


A Cheetos is már két előzetesnél tart, az egyikben a sötét titokra rájövő Ashton Kutcher domborít:


A másikban pedig felesége, a szorult helyzetbe került Mila Kunis drámázik egy jót:

Budweiser

A sörmárka 37 év óta először, ebben az évben nem jelentkezik reklámmal a sportközvetítés alatt, de azt megelőzően igen. Ebben a Budweiser elmagyarázza, hogy az így megtakarított pénzt inkább a Covid-19 vakcinákkal kapcsolatos informáltság kiterjesztésére használja fel. „Találkozunk jövőre!” – búcsúznak.

Kapcsolódó cikkek