Két nagy sörmárka is felajánlotta, hogy a koronavírus ellen beoltottakat meghívja egy italra, Amerikában.
Az Egyesült Államokban egyre több élelmiszeripari gyártó és forgalmazó gondolja úgy, hogy beáll a COVID elleni védőoltás ügye mögé. Március végén a Krispy Kreme nevű, népszerű fánkozólánc jelentette be, hogy az oltással rendelkezőket vendégül látja egy finom fánkra, ha a védőoltást követő első vásárlásuknál bemutatják az erről szóló, hivatalos igazolásukat. A marketingfogás több más, nagy márkának is megtetszett, köztük két sörbrandet, a Budweisert és a Samuel Adamset is megihletett. Először ez utóbbi jelentette be, hogy meghívják egy sörre a beoltottakat, és pár nappal később ugyanígy tett a Budweiser-csapat is.
![]()
A márka április 15-én tette közzé a Twitteren legújabb reklámját, amelyben a Budweiser híres Clydesdale-lovainak egyike kitör az istállóból – amikor megérzi, hogy a sört áruló, távoli kocsma fényei újra kigyúlnak, amint a vendéglátóhely végre ismét nyitni készül – és hegyen-völgyön keresztül vágtat a város felé, miközben egyre több Clydesdale csatlakozik hozzá. A képsorok közben pedig dübörög a Queen „Don’t stop me now” című eposza.
„Alig várjuk, hogy újra találkozzunk” – írják a hirdetés végén.
„De csináljuk biztonságosan. Az első kört mi álljuk, ha már be vagy oltva.”
A promóció értelmében, az első tízezer 21 év feletti amerikai, aki felmegy a ABeerOnBud.com weboldalra, és igazolja, hogy megkapta a koronavírus elleni védőoltást, május 16-ig kap egy 5 dolláros kártyát, amit a márka söreinek vásárlása során használhat fel, igaz, az ajánlat nem érvényes Alabama, Kalifornia és Texas állam lakosaira. Hangsúlyozzák: az oltás tényének igazolásához nem szükséges a hivatalos oltási kártya fotójának feltöltése, azt elegendő a vakcina megkapásakor kapott „I got vaccinated” (Engem már beoltottak) matricával, vagy akár egy, az oltóponton lőtt fényképpel bizonyítani.
![]()
A Sam Adams is hasonló programot indított nemrég: náluk a „bizonyító erejű” fotót egyszerűen posztolni kell az illető saját Twitter- vagy Insta-profiljára, betagelni a márkát (@samadamsbeer) és használni a #shotforsam hashtaget. Ezután a jelentkezőnek nincs más dolga, mint figyelni a platformhoz tartozó privát üzeneteit, ahová érkezik a sörmárka szintén 5 dolláros, sörre elkölthető kuponja.
Íme a vicces promó:
Aki nincs annyira oda a sörökért, az USA-ban akár immunerősítő, probiotikus shotot is kaphat már a So Good So You jóvoltából: a márka azt ígéri, hogy aki felmegy a FreeJuiceShot.com weboldalra, és kitölt egy egyperces felmérést, máris magáénak tudhat egy ingyen italra beváltható vouchert.
![]()
Az ötlet külföldön tehát már jól működik, sőt, az elemzők arra számítanak, hogy az ötlethez még több márka csatlakozik a közeljövőben.